سلامت نیوز : وزیر بهداشت درباره میزان تعرفه‌های پزشکی در سال 93 گفت: هفته آینده با شورای عالی سازمان نظام پزشکی جلسه‌ای داریم که قرار است در این شورا تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال 93 مشخص شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه پانزدهمین جشنواره ابن‌سینا که امروز در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، سال 92 را سخت‌ترین سال برای این وزارتخانه دانست و افزود: امیدواریم مجلس شورای اسلامی به بخش سلامت توجه بیشتری کند چرا که بخش سلامت کشور دچار تنگنا و سختی فراوان است و ان شاءالله با رأی فراوان نمایندگان، بودجه خوبی برای وزارت بهداشت و بخش سلامت تخصیص داده شود تا بتوان رضایتمندی بیشتر مردم را جلب کرد و در سال آینده شرمندگی کمتری از مردم به خصوص ساکنان مناطق محروم داشته باشیم.

وی در ادامه به دستاوردهای حوزه بهداشت بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دستاوردهای این حوزه زیاد است من دیروز در سیستان و بلوچستان بودم. آنها بیان داشتند در دوران قبل از انقلاب اسلامی حتی در مرکز استان نیز یک پزشک ایرانی نبود علت آن هم این است که علاوه بر مشکلات مدیریتی، در دوره‌های قبلی سلامت موضوع شماره یک، دو و سه مملکت نبود اگرچه در حال حاضر نیز ما با مشکلات بی‌شماری مواجه هستیم و با آن نظام خدماتی مورد نظر فاصله داریم.

دکتر هاشمی در مورد مسئله زیرمیزی پزشکان نیز اظهار داشت:‌ من معتقد هستم در مورد قضیه زیرمیزی باید به همان روش علمی پیش رفت و باید از احساسی کردن موضوع و نگاه سیاسی به آن پرهیز نمود بنابراین آن لیستی که از پزشکان مطرح شد کار قوه مجریه نبوده است.

وزیر بهداشت در ادامه خطاب به پزشکان زیاده‌طلب، نیز گفت:‌ این افراد زیاده‌طلب باید تکلیفشان را مشخص کنند چرا که ما داریم آنها را می‌بینیم و مدارک کافی را جمع می‌کنیم در عین حال معتقدیم در این زمینه باید با تعیین درست تعرفه‌ها، عاقلانه رفتار کنیم و با توجه به این اوضاع از خود صنف پزشکان، نماینده‌های مراکز خصوصی و نظام پزشکی کمک می‌گیریم تا یک طرح کارآمد در این زمینه آماده شود.

وی همچنین تصریح کرد: نباید مردم از جامعه پزشکی سلب اعتماد کنند چرا که جامعه پزشکی جامعه مورد احترامی است که کمک‌های شایسته‌ای در دوران انقلاب و جنگ داشته است و امروزه هم به حفظ سلامت و ارتقای بهداشت عمومی کمک می‌کند پس باید منصفانه و با تدبیر پیش رفت.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ما مجری هستیم و وظیفه داریم مشکلات مردم را ببینیم و با احساس عقلانیت کار را پیش ببریم و از احساسی و جنجالی شدن قضایا بپرهیزیم.

دکترهاشمی در خصوص تعرفه‌های پزشکی سال آینده نیز گفت: قرار است هفته آینده با شورای عالی سازمان نظام پزشکی در مورد میزان تعرفه‌های پزشکی سال 93 تصمیم گیری‌های لازم صورت گیرد.

وزیر بهداشت به کسری بودجه حوزه سلامت کشور اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت علاقه‌مندند که در حوزه سلامت کاری انجام دهند و البته باید سراسر استان‌ها همکاری‌ خود را بیشتر کنند، با این وجود توقع زیاد است و جبران کاستی‌ها نیز زمان می‌برد و نباید انتظار داشت در یک سال همه مشکلات حل شود.

وی در پایان تصریح کرد: البته اختصاص درآمد از اجرای دور دوم هدفمندی یارانه‌ها، بیشتر در قالب حرف است و امیدوارم هدفمندی در جهت یکی از معضلات اصلی هزینه سلامت پیش رود و به نحو قابل قبولی بتواند حداقل یکی از معضلات ما را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha