به مدعی العموم یعنی دادستان احترام می‌گذارم اما چرا آن دو نیروی آتش نشانی را بازداشت کرده است. ما سرکیسه را ول کرده‌ایم و ته کیسه را می‌گیریم.

سلامت نیوز: به مدعی العموم یعنی دادستان احترام می‌گذارم اما چرا آن دو نیروی آتش نشانی را بازداشت کرده است. ما سرکیسه را ول کرده‌ایم و ته کیسه را می‌گیریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، احمد مسجدجامعی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران پس از شنیدن اظهارنظر اعضای شورای شهر درباره حادثه جمهوری با بیان اینکه تاکنون به جز شورای شهر هیچ نهاد یا سازمانی گزارش خود را در این حادثه ارائه نکرده است، اظهار کرد: مهمترین وظیفه ما حفظ جان شهروندان است.
وی ادامه داد: در زمان حادثه جمهوری چرا کسی از طریق بلندگو آن دو فرد را راهنمایی نکرد تا آنها درست عمل کنند؟ اینکه بخواهیم بگوییم این دو فرد براساس شرایط جان خود را از دست دادند و درست عمل نکردند؛ پاک کردن صورت مسئله است.
وی صراحتا اعلام کرد: چرا ما تصور نکنیم که امید عباسی در زمان نجات آن دختر می‌توانست خود نیز سلامت باشد. چرا در حادثه جمهوری سه نفر از آتش نشانان دچار سوختگی می‌شوند؟ نمی‌توانیم تصور کنیم که اینها بدون اینکه آسیب ببینند افراد را نجات بدهند. موضوعی است که تاکنون به آن پرداخته نشده است.
مسجدجامعی ادامه داد: در فداكار بودن آتش نشانان هیچ شكی نیست ما امید عباسی داریم كه جان خود را فدای نجات یك كودك كرد اما مسئله اینجا این است كه حادثه در روزی رخ داده است كه باید به دلیل دیدار مقام معظم رهبری سازمان آتش نشانی در بالاترین آماده باش خود قرار می‌گرفت.
وی ادامه داد: حادثه در یك روز تعطیل رخ داده است كه ترافیكی وجود نداشته است و محل حادثه نیز در خیابان اصلی بوده است.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینكه نردبان چرا باز نشده، گفت: حتی اگر آتش نشانی در حداقل زمان خود رسیده باشد چرا باید از تجهیزاتی استفاده كند كه گارانتی آن تمام شده است. مهمتر از آن، آن 20 ثانیه‌ای است كه باید مدیریت می‌شد اما صورت نگرفت. اگر مدیریت كارآزموده بود؛ می‌توانستیم نفر دوم را نجات دهیم.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه صحبت‌های خود، تأكید كرد: حتی اگر به دلیل سهل‌انگاری شركت و عدم رعایت تعهدات آن نسبت به قرارداد نردبان دچار نقص فنی شده است. در این میان مسئولیت مدیریتی سازمان و یا به قول برخی از دوستان بخشی از سازمان را كم نمی‌كند.
محمد حقانی(عضو کمیسیون سلامت شورا) نیز با بیان اینکه من سالها تجربه در حوزه خدمات شهری دارم، گفت: با کارشناسان درباره این موضوع جلساتی را برگزار کردیم و گزارشی تهیه شده که آن را به شورا ارائه می‌دهم.
وی ادامه داد: آقای رئیس سوال من هم این است که چه کسی پاسخگوی امید عباسی و دختر آن مرحوم است. چرا مدیریت کلانشهری به گونه‌ای عمل می‌کند که ما شاهد افتادن دو نفر از بالا باشیم.
حقانی ادامه داد: به مدعی العموم یعنی دادستان احترام می‌گذارم اما چرا آن دو نیروی آتش نشانی را بازداشت کرده است. ما سرکیسه را ول کرده‌ایم و ته کیسه را می‌گیریم.
محسن سرخو نیز در پایان از اعضای شورای شهر خواهش کرد تا نسبت به تصویب دو فوریت به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی اقدامات لازم صورت گیرد تا حوادث مشابه تکرار نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha