سلامت نیوز: رئیس كمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از صحبت‌های رئیس سازمان آتش نشانی برای توجیه حادثه جمهوری گفت: استدلالات شما قابل پذیرش نیست. ما مدافع حقوق مردم هستیم و جان مردم برایمان عزیز است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، احمد دنیامالی در جلسه علنی شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش حادثه جمهوری با بیان اینكه مسئولیت نیروهای آتش نشانی سنگین است، اظهار كرد: من به عنوان نماینده مردم از موضع مردم دفاع می‌كنم.
وی با بیان اینكه سابقه حضور در حوزه نجات و تجسس و دریانوردی دارم و به خوبی معنی استانداردها و بازنشدن وسایل فنی را می‌فهمم، گفت: همه اینها باعث نمی‌شود كه ما پاسخگوی مردم نباشیم.
وی با بیان اینكه تنها 10 درصد از وظیفه آتش نشانی مربوط به حریق است، اعلام كرد: باید ادوات و تجهیزات سازمان آتش نشانی به روز و مجهز باشد. باید از این حادثه درسی بگیریم و شهرداری را مكلف كنیم تا نسبت به تجهیزات بازنگری جدیت داشته باشند.
رئیس كمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر رنكینگ این سازمان به دلیل توانمندی‌هایی كه از خود نشان داده؛ بالاست، خواهش می‌كنم كه در ارائه خدمات خود دقت بیشتری داشته باشند. من قصد محكوم كردن كسی را ندارم اما قبول كردن اینكه نردبان به دلیل نقص فنی باز نشده، سخت است.
دنیامالی سخنانش را اینگونه ادامه داد و گفت: نردبان باز نشده است آیا شلنگی كه تمام آن پاره است و آب می‌دهد نیز موضوعی است كه می‌توان از آن به راحتی رد شد. این شلنگ نیز متعلق به آن شركتی است كه بالابر به آن تعلق دارد. خواهش دارم مدافع حقوق مردم باشیم. من خرده برده‌ای از كسی ندارم.
وی ادامه داد: آقای رئیس؛ كمیته‌ای كه به دستور جنابعالی تشكیل شده حتما برای مشخص شدن عدم چرایی بازنشدن نردبان از طریق جعبه سیاه اقدام كند و اگر لازم باشد حكم قضایی آن را بگیرید.
دنیامالی گفت: نمی‌توانم بپذیرم چگونه نردبانی كه سرویس تایم(گارانتی) روی آن گذشته، به محله حادثه فرستاده می‌شود، آن هم برای ساختمانی كه در طبقاتی بالایی آن حریق صورت گرفته است.
وی خواهش كرد: دستور طرح تحقیق و تفحص از این حادثه ادامه یابد تا مشخص شود چرا این حادثه رخ داده است. جان مردم عزیز است. یعنی چه مصداق می‌آوریم كه در كانادا 32 جان خود را در حریق از دست داده‌اند. این موضوع نمی‌تواند توجیهی برای اتفاق رخ داده باشد.
دنیامالی با بیان اینكه تعجب می‌كنم كه رئیس سازمان می‌گوید دیواری بین محل آتش سوزی با محلی كه افراد در آن حضور داشته‌اند؛ وجود دارد، گفت: مگر نه اینكه بسیاری از حوادث آتش سوزی بخاطر دود و خفگی و سوختگی جان افراد را می‌گیرد این زنان چاره‌ای نداشتند.
دنیامالی در پایان صحبت‌هایش از اعضای شورای شهر عذرخواهی كرد و گفت: می‌دانم كمی احساساتی شدم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha