بان کی مون گفت ختنه زنانه موجب صدمه به افراد می شود. وی افزود اثرات فوری و طولانی مدت این اقدام شامل درد همیشگی، عفونت، عدم کنترل ادرار و بعضی اوقات مشکلات مزمن در حاملگی و وضع حمل می گردد.

86 میلیون دختر جوان ختنه زنانه خواهند شد

سلامت نیوز : دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی عدم تحمل ختنه زنانه، 6 فوریه 2014 برابر با 17 بهمن ماه جاری، اعلام کرد تقریبا 125 میلیون دختر و زن امروزه در 29 کشور جهان در آفریقا و خاورمیانه که ختنه زنانه در آنجا مرسوم تر و آمار آن موجود است ، گرفتار این رسم   هستند. وی هشدار داد در صورتی که جلوی این کارگرفته نشود، احتمال می رود  تا سال 2030 تعداد 86 میلیون دختر جوان دیگر در سراسر جهان تحت این عمل قرار گیرند.  

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد  بان کی مون گفت ختنه زنانه موجب صدمه به افراد می شود. وی افزود اثرات فوری و طولانی مدت این اقدام شامل درد همیشگی، عفونت، عدم کنترل ادرار و بعضی اوقات مشکلات مزمن در حاملگی و وضع حمل می گردد.

 

ایشان افزود  ختنه زنانه در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و سایر مناطق نیز انجام می شود و کشورهای این مناطق باید برای حل این مشکل هوشیار باشند.

 

دبیرکل تاکید کرد هیچ دلیل مذهبی، توسعه ای و بهداشتی برای انجام ختنه دختران و زنان وجود ندارد. وی گفت اگرچه برخی  ممکن است آن را به عنوان یک "سنت" قبول داشته باشند، ما باید به یاد آوریم  از بردگی، آنچه به آن "قتل های ناموسی" گفته می شود و سایر عملکرد های غیر انسانی نیزبا همین استدلال های ضعیف دفاع می شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha