واقعی شدن تعرفه‌ها به مشکلات زیرمیزی پایان می‌دهد/ زیر بار تطمیع برخی پزشکان نمی رویم

سلامت نیوز : رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی با تاکید بر اینکه واقعی شدن تعرفه‌های خدمات درمانی به تمام حرف و حدیث های زیرمیزی پایان می‌دهد، تصریح کرد: زیر بارتطمیع برخی پزشکان توسط شرکتهای تجهیزات پزشکی نمی رویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمد رازی در افتتاحیه سومین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو ، آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی، گفت: حضور اساتید کشورهای مختلف سبب تبادل علمی و دستاورهای جدید می شود تا بتوانیم از روشهای روز برای درمان بیماران استفده کنیم در عین حال تبادلات علمی فرصت خوبی برای تبادلات فرهنگی هم خواهد بود.

وی با انتقاد از موجی که در مورد گرفتن زیر میزی در بین جامعه پزشکی ایجاد شده است، تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی مسئولان جامعه ما جای هنجارها و ناهنجاری ها را با هم اشتباه گرفته اند. در حالیکه مسئولان قضایی اجازه چاپ عکس یا نام دزدان و جنایتکاران را در رسانه‌ها نمی دهند، شاهد درج نام و ذکر شدیدترین مقالات و هتک حرمت جامعه پزشکی آن هم توسط برخی مسئولان و نمایندگان مجلس هستیم و حتی در مصاحبه با نمایندگان مجلس هیچ حریمی رعایت نمی شود.

رازی گفت: آیا نمی دانند شکستن پزشک یعنی شکستن بیمار. آیا آنها نمی دانند دود تمام این ناهنجاری، با شکسته شدن حرمت بین پزشک و بیمار، به چشم بیماران می رود. سه سال پیش جو سازی های این چنینی موجب قتل سه تن از صدیق ترین پزشکان کشور شد. من از این مسئولان می پرسم! با چه منطقی پزشک باید سه تا پنج سال در قالب طرح به مناطق محروم برود و سه شیفت کار کند و اگر یک شیفت با حقوق دولتی باشد، تکلیف دو شیفت دیگر چه می شود.

وی افزود: امروزه در تمام دنیا پزشکان از حقوق بالاتری نسبت به بقیه جامعه برخوردارند و اگر پزشک در کشور ما به الفاظ حرمت داردٰ، که ندارد در کشورهای دیگر حرمت واقعی معنوی و مادی دارد.

رئیس انجمن جراحی زانو به این نکته اشاره کرد که در برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان عنوان دکتر در پاسپورت فرد درج می شود و با دیدن این عنوانٰ احترام ویژه ای به فرد می گذارند.

رازی تعرفه‌های غیر منطقی پزشکان را از مشکلات جدی این حوزه خواند و گفت: اگر منطق در تعرفه‌های پزشکی با واقعیتهای جامعه رعایت شود ما خودمان مشکلات صنفی را بهتر از دیگران حل می کنیم. اگر چه رشوه خواری در بسیاری از دوایر دولتی امری عادی است به هیچ وجه جامعه پزشکی اخذ زیرمیزی در مراکز دولتی بر نمی تابد و با آن برخورد جدی می کند. البته ما تعرفه جراحی را در بخشهای دولتی و غیر دولتی غیرمنصفانه می دانیم و از مسئولان می خواهیم تا این معضل را یکبار برای همیشه حل کنند.

وی گفت: عزت جامعه ارتوپدی ایران نمی پذیرد که برخی همکاران توسط شرکتهای تجهیزات پزشکی خریداری یا تطمیع شوند. در عین حال جراحیهای آرتروسکوپی به ویژه جراحیهای مفصل نیازمند آموزش و مهارتهای تدریجی است و انجام جراحی به کمک تکنسین های جراحی نه تنها لطمه به جراحی می زند بلکه عزت و حرمت جراح را هم زیر سئوال می برد.

رازی افزود: ما می دانیم که در کشور ما پزشک توسط بیمار انتخاب می‌شود در حالیکه در کشورهای پیشرفته بیمار توسط پزشک خانواده به پزشک متخصص معرفی می شود.

سومین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو ، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی با حضور 370 تن از متخصصان این حوزه برای ارائه دستاوردهای نوین حوزه جراحی زانو و آرتروسکوپی در تالار همایش های جزیر کیش تا 18 بهمن در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha