سلامت نیوز :  معاون درمان وزیر بهداشت از احیای قیمت تمام شده خدمات درمانی خبر داد و گفت: این قیمت‌های تمام شده خدمات درمانی جهت تصویب نهایی، هفته آینده در جلسه شورای عالی بیمه مطرح می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد آقاجانی در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی حوادث و بلایا، درباره آخرین وضعیت تعرفه‌های تشخیصی درمانی سال 93، گفت: مبنای اصلاح تعرفه‌ها، قیمت تمام شده خدمات است. در جلسه شورای عالی بیمه مقرر شد که قیمت تمام شده خدمات درمانی به تصویب برسد، به این منظور کارگروهی متشکل از وزارت بهداشت، وزارت رفاه، سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان نظام پزشکی تشکیل شد.

وی در این باره افزود: در حال حاضر قیمت‌های تمام شده توسط کارگروه مربوطه محاسبه و مقرر شده که در اولین جلسه شورای عالی بیمه به تصویب برسد. به این منظور جلسه‌ شورای عالی بیمه هفته آینده تشکیل خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: اما به دلیل محدودیت منابع که سازمان‌های بیمه‌گر با آن مواجه هستند و همچنین با توجه به رشد اعتبارات سازمان‌ بیمه سلامت برای سال 93، انتظار آن نیست که تمام قیمت‌های تعیین شده به عنوان تعرفه برای سال آینده اعلام شوند.

آقاجانی در پاسخ به سؤال ایسنا درباره اولویت‌های وزارت بهداشت برای لحاظ تعرفه‌های واقعی در سال 93، گفت: در درجه نخست، اولویت ما، تعرفه‌های هتلینگ بیمارستان‌های دولتی و پس از آن ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در بیمارستان‌های دولتی است، چرا که بی‌تردید این امر می‌تواند به کنترل بازار، کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت، افزایش رضایتمندی بیماران و همچنین انگیزه برای پزشکان در جهت ارائه خدمات مطلوب به بیماران را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: تلاش آن است که با تقویت و بهبود کیفیت خدمات دولتی، بازار رقابتی مناسبی در ارائه خدمات درمانی و بخش دولتی ایجاد شود تا مردم بتوانند در زمینه دریافت خدمات درمانی میان بخش دولتی و خصوصی حق انتخاب داشته باشند. از طرف دیگر اصلاح تعرفه‌ها، مهم‌ترین گام برای کنترل بازار و حذف پول زیرمیزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha