سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه افزایش یارانه مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در دستور کار قرار دارد، گفت: متاسفانه هنوز به موضوع افزایش یارانه نهادهای حمایتی در صحن علنی رأی داده نشد است.

حمیدرضا عزیزی در گفت و گو با پانا، درخصوص اعتبارات سال آینده نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی اظهار داشت: هنگام بررسی بودجه نهادهای حمایتی در بخش سلامت رایزنی هایی با مسئولان انجام شد از طرفی در کمیسیون اجتماعی پیشنهاداتی نیز مبنی بر افزایش تسهیلات حمایتی نهادهای مربوط مطرح شد که این پیشنهادات به کمیسیون تلفیق نیز ارائه شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به تقاضای افزایش اعتبارات بهزیستی و کمیته امداد خاطرنشان کرد: این پیشنهادات در بحث افزایش یارانه و حمایت دولت در این بخش ارائه شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته طبق جلساتی که داشتیم، هنوز به موضوع افزایش یارانه نهادهای حمایتی در صحن علنی رأی داده نشد است و در این باره قانونی نیز به تصویب نرسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه تعداد افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کم نیست، اظهار داشت: تعداد زیادی از این افراد که در سنین مختلف هستند، سالمندان و بیماران هم در این بخش مشمول دریافت کمک های حمایتی هستند که گاها با مشکلات سلامت و هزینه های بالای درمان روبرو هستند که لازم است توجه بیشتری نسبت به این مساله صورت بگیرد.

عزیزی با تأکید بر اینکه مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با مشکلات زیادی مواجهند، گفت: تخصیص اعتبار جداگانه برای افزایش سطح خدمات و مستمری نهادهای حمایتی ضروری است.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: سعی می شود با اقداماتی که در اعتبار بندی بودجه سال آینده انجام خواهد شد، اعتبارات ویژه ای را برای افزایش یارانه برای مستمری مددجویان این دو نهاد در نظر بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha