دو نفر بر اثر لغزش در برف و سقوط جان باختند/ تخریب ۸۰ درصدی منازل

سلامت نیوز : سخگوی سازمان هلال احمر با اشاره به اینکه تا کنون ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از کسانی که در راه مانده بودند اسکان داده شده‌اند، گفت: تاکنون ۲ نفر در گیلان به علت لغزش و سقوط از ارتفاع جان باختند.

"حسین درخشان" سخنگوی سازمان هلال احمر در مورد وضعیت امداد رسانی به جاده‌ها و مناطق برف گیر کشور به ایلنا گفت: اکنون در ۲۸ استان کشور در حال امداد رسانی هستیم و تنها سه استان بوشهر، ‌کهکیلویه و بویر احمد و هرمزگان مشکلی ندارند.

وی افزود: ۶هزار و ۷۰۰ نفر در سراسر کشور به علت بسته شدن مسیر در راه مانده بودند که اسکان داده شده‌اند و ۳ هزار و ۷۰۰دستگاه خودرو نیز که در میان برف گیر کرده بودند بیرون کشیده شده‌اند.

سخنگوی هلال احمر ادامه داد: بیشترین امداد رسانی ما در استان‌های گیلان، مازندران، همدان، آذربایجان شرقی، مرکزی و یزد بوده است و در بعضی از مناطق به ویژه شمال کشور شاهد تخریب برخی منازل تا ۸۰درصد بوده‌ایم دونفر نیز در گیلان به علت لغزندگی از پشتبام سقوط و فوت کرده‌اند.

درخشان گفت: ۷۰۸ تیم عملیاتی با حضو ر۲۹۰۰ نفر از امدادگران در حال امداد رسانی هستند و تاکنون در مجموع ۲۱هزار و۵۰۰ بسته غذا و ۱۶۰هزار نان توزیع شده است. همچینن ۳۸ هزار بطری آب در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فقط در استان گیلان ۲۴۰۰ نفر در ۷ شهرستان امداد رسانی شده‌اند تاکنون ۹۳۰ نفر، در شهرهای صومعه سرا، رضوان شهر و... اسکان اضطراری یافته‌اند. در مازندران نیز ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر امداد رسانی شده و ۳۷۰ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند همچنین طی ۸ ساعت پرواز هلی کوپتر، ۱۲ تن محموله امدادی به مناطقی که دسترسی‌شان بسته شده بود رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha