سلامت نیوز : رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از خروج استان‌های برف زده از وضعیت بحران طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حسن قدمی در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمینه امدادرسانی به استان‌های برف‌زده شمال کشور، گفت: به علت گستردگی این موضوع، امدادرسانی سخت شده بود. از طرف دیگر استان‌های معین نیز به دلیل حجم گسترده کار، درگیر مسائل خاص خود بودند اما از دو روز گذشته مشکلات استان‌های معین برطرف شده است.

وی افزود: در مجموع در حال حاضر مشکل عمده در امدادرسانی به استان‌های برف‌زده شمالی کشور، عدم امکان عبور از جاده‌ها است که وزارت راه و شهرسازی مسؤل آن است، البته اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین گفت: اغلب استان‌های کشور با مشکل برف مواجهند، اما شدت مسئله در گیلان و مازندران بسیار بیشتر است.

قدمی به آخرین جلسه برگزار شده در شب گذشته جهت ارائه خدمات لازم به استان‌های برف‌زده اشاره کرد و افزود: به دنبال تصمیم‌های رئیس‌جمهور و ابلاغیه وزیر کشور، نیروهای مسلح، ارتش و سپاه نیز وارد این قضیه شده‌اند. بر اساس گزارش مدیران استانی، در شب گذشته، حدود 80 تا 90 درصد مشکلات شهری در استان‌های شمالی برف‌زده رفع شده است. مشکل عمده کنونی به برخی از روستاهای صعب‌العبور مربوط می‌شود. این موضوع نیز به دنبال تدابیر اندیشیده شده، طی امروز و فردا برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد که تاکنون هیچ مورد فوتی و مجروح در رابطه با برف در این استان‌ها نداشته‌ایم. حدود 50 تا 60 مجروحی هم که عنوان می‌شود، موارد سرپایی بوده است. در مجموع بستری به عنوان حادثه در برف نداشته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره خسارت‌های وارد شده به استان‌های برف‌زده شمالی نیز تصریح کرد: هنوز میزان این خسارات برآورد نشده است. اما پیش‌بینی می‌شود که میزان خسارات از رقم بالایی برخوردار باشد. عمده خسارت‌ها در رابطه با مسائل کشاورزی است و اغلب باغ‌های مرکبات خسارت دیده‌اند، چرا که این سرما و این میزان برف از حدود 60 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

قدمی با تاکید بر آنکه وضعیت استان‌های برف‌زده شمال کشور طی امروز و فردا از حالت بحران خارج شده و روال عادی‌سازی پیش‌ گرفته می‌شود، بر لزوم همکاری مردم نیز تاکید کرد و گفت: خود مردم هم باید برای رفع مشکلات، مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha