چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 105154

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوزادان زودرسی که در دوران نوزادی به نوعی اختلال چشمی مبتلا بوده‌اند تا حدود پنج سالگی، سه تا چهار برابر بیش از سایر کودکان در معرض خطر سایر اختلالات و بیماری‌های جدی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه آمده است پزشکان در تلاش برای شناسایی اختلالات یا بیماری‌هایی هستند که نوزادان زودرس با سابقه ابتلا به رتینوپاتی در سنین بالاتر با آنها مواجه خواهند شد. این اختلال به دلیل تماس نوزادان زودرس با سطح بالای اکسیژن در بخش مراقبت‌های ویژه بروز می‌کند.

دکتر «مارک فرومر» از بیمارستان «لنوکس‌هیل» در نیویورک گفت: نتایج این مطالعه یادآوری می‌کند کودکانی که در دوران نوزادی به رتینوپاتی شدید مبتلا شده‌اند بیشتر در معرض خطرات و بیماری‌های دیگر هستند.

فرومر همچنین افزود: حتی در صورتی که از نابینایی در این نوزادان جلوگیری شود باید آگاه بود که نوزادانی با وزن پایین که در معرض سطح بالایی از اکسیژن قرار می‌گیرند می‌توانند به مشکلات دیگری همچون نارسایی‌های حرکتی، ذهنی و ناشنوایی مبتلا شوند.

اما به گفته کارشناسان اولین اقدام، مقابله با اختلال شدید رتینوپاتی در نوزادان زودرس است.

فرومر گفت: حجم زیاد اکسیژن می‌تواند موجب آسیب‌های شدید به شبکیه چشم شود. همچنین این آسیب شامل خونریزی و جدا شدن شبکیه از بافت محافظش می‌شود که در این شرایط بیمار نابینا می‌شود.

دکتر «باربارا شمیت»، محقق ارشد این مطالعه از بیمارستان فیلادلفیا اظهار کرد: نابینایی در این نوزادان از طریق معاینه و درمان به موقع قابل پیشگیری است.

همچنین ناتوانی‌هایی غیر از مشکلات بینایی شامل نارسایی حرکتی و ناشنوایی، سه تا چهار برابر در نوزادان با سابقه ابتلا به بیماری‌های شدید شبکیه شایع‌تر است.

به گفته دکتر شمیت پزشکان باید در مورد پیامدهای جدی رتینوپاتی در نوزادان زودرس آگاه باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha