سلامت نیوز : دبیر ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا از تشکیل دبیرخانه دائمی سلامت در حوادث و بلایا در بسیج جامعه پزشکی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر بهرام عین‌اللهی، رئیس شورای بسیج جامعه پزشکی در مراسم افتتاحیه ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا ضمن مقایسه وضعیت بهداشت و درمان کشور در سال‌های قبل از انقلاب با وضعیت کنونی، گفت: در آن زمان بسیاری از مناطق کشور از پزشک بی‌بهره‌ بودند و پزشکان ما عمدتا از پزشکان خارجی تشکیل شده بودند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب تنها یک رشته فوق تخصصی در کشور وجود داشت، این در حالی است که اکنون 28 رشته فوق تخصصی و تمام رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور وجود دارد.

دبیر ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا ادامه داد: در ابتدای انقلاب با وجود آنکه جمعیت کشور یک سوم جمعیت امروزی بود، اما بسیاری از بیماران حتی برای درمان بیماری‌های پیش پا افتاده به خارج از کشور اعزام می‌شدند. این در حالی است که امروز تمام خدمات پزشکی در کشور قابل انجام است و کشورهای منطقه و حتی کشورهای پیشرفته برای کارهای درمانی‌شان به ایران مراجعه می‌کنند.

عین‌اللهی افزود: بسیج جامعه پزشکی، زاییده انقلاب و تفکرات امام (ره) بود. در زمانی که کشور با تهاجم بیگانگان مواجه بود، بسیج جامعه پزشکی با خدمات شبانه‌روزی خود شکل گرفت.

وی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس یاد گرفتیم که روی پای خود بایستیم و خودباوری را معنا کنیم.

دبیر ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا به پیشرفت‌های صورت گرفته در رشته‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: اما همچنان در مباحث بین رشته‌ای ضعف‌هایی وجود دارد.

عین‌اللهی به برگزاری نخستین کنگره سلامت در حوادث و بلایا در سال 82 اشاره کرد و گفت: امروزه بسیج یک سازمان خدماتی صرف نیست؛ بلکه یک سازمان کاملا علمی است.

وی توسعه پژوهش‌های کاربردی بر اساس نیاز جامعه، ایجاد همکاری بین رشته‌ای در جهت نیاز مردم و ارائه پژوهش‌های مربوط به نیازهای جامعه و ارتقای سلامت را از اهداف بسیج علمی عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha