سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به منظور امداد رسانی به مصدومان مناطق برفگیر غرب استان، اکیپی 40 نفره متشکل از گروه‌های مختلف پزشکی پرستاری و تاسیساتی به این مناطق اعزام شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر جان بابایی در این باره افزود: گروه‌های اعزام شده به غرب استان شامل پنج متخصص از گروه‌های جراحی، مغز و اعصاب، داخلی، قلب، طب اورژانس، 20 پرستار و 15 نیروی خدماتی و تاسیساتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: علی رغم وجود دو دستگاه ژنراتور برق در بیمارستان شهید رجایی تنکابن، یک دستگاه ژنراتور برق نیز ارسال شد.

جان بابایی، خاطرنشان کرد: در مراکز درمانی تابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران کمبود دارویی نداریم.

انجام بیش از 880 ماموریت در 5 روز گذشته

دکتر فرهاد مصدری سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران نیز در ادامه گفت: طی 5 روز گذشته، 887 ماموریت در بخش‌های شهری و جاده‌ای توسط پرسنل اورژانس115 استان انجام شد.

وی در سخنانی با بیان اینکه 131 مورد از مجموع ماموریت‌های انجام شده مربوط به ماموریت‌های تصادفی شهری و 394 مورد ماموریت غیرتصادفی شهری بوده است، افزود: در این مدت پرسنل اورژانس 115 استان،131 ماموریت تصادفی جاده‌ای و 231 ماموریت غیرتصادفی جاده‌ای انجام دادند.

مصدری، اظهارکرد: 69 مورد درمان بیمار در محل حادثه، 120 مورد اعزام بیمار و مصدومان به مراکز درمانی و 8 مورد فوت شده در ماموریت‌های غیرتصادفی جاده‌ای گزارش شد.

محافظت از یخ زدگی

بنابراین گزارش، همچنین مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران در اطلاعیه ای از همشهریان خواست با توجه به فرا رسیدن سرما و کاهش دمای هوا به توصیه‌های ایمنی توجه بیشتری کنند.

بر پایه این گزارش در این اطلاعیه آمده است:

-اولین اقدام درمانی برای بیماران سرمازده، رساندن سریع آنان به محیط گرم است. اقدام بعدی گرم کردن آرام اندام های یخ زده است.

-هرگز نباید اندام یخ زده را در معرض گرمای شدید و مستقیم قرار دهیم، زیرا گرم شدن اندام یخ زده قبل از برقراری جریان خون باعث مرگ سلول‌های عضو مبتلا می شود.

-استفاده از بخاری‌های بدون دودکش تنها در محیط هایی که دارای تهویه و جریان مناسب هوا می باشند مجاز است. از بکار بردن این وسایل در محیط های بسته و فاقد جریان هوا خودداری نمایید.

-در هنگام استفاده از بخاری های نفتی و گازی، به منظور پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن، اطمینان از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکش ها الزامی است.

-از نوشیدن آب آشامیدنی غیر مطمئن جدا خودداری نمایید.

-برای شستشو و آماده سازی و طبخ مواد غذایی از آب سالم استفاده کنید.

-در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی مطمئن، آن را به مدت 3 دقیقه جوشانیده و سپس مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha