سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان بیمه ایرانیان گفت: سلامت مقوله‌ای است که بدون عزم ملی، همکاریهای بین بخشی و مشارکت مردم، رسیدن به اهداف عالی آن تامین نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر انوشیروان محسنی بند پی ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: عوامل تعیین کننده و تاثیر گذار بر سلامت تنها در چار چوب وظایف وزارت بهداشت و حیطه اختیارات آن سازمان قرار ندارد، بلکه لازم است نگاهی سلامت محور در تمام سازمانها و نهادهای جامعه ایجاد شود و همه عوامل دست به دست هم دهند تا دستیابی به سلامت در اجتماع امکان پذیر شود.

این عضو شورای راهبردی شهر تهران با اشاره به عوامل اجتماعی تاثیر گذار بر سلامت جامعه گفت: عوامل متعددی از قبیل فقر، بیکاری، آلودگی هوا و آب، سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی، حوادث جاده‌ای و احداث سدها بر جامعه تاثیر می‌گذارند.

وی افزود: اگر شورای راهبردی شهر تهران بخواهد برای سلامت جامعه اقدام موثری انجام دهد باید ریشه‌های اصلی این عوامل را مورد بحث و بررسی قرار داده و تصمیم مناسبی را اتخاذ کند. این شورا با در نظر گرفتن نیازهای اساسی سلامت در جامعه می‌تواند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود و تعامل با سازمانهای دیگر در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه مثمر ثمر باشد.

محسنی بندپی با تاکید بر اجرای عدالت در سلامت جامعه افزود: این شورا با تولیت و سیاست گذاری وزارت بهداشت در بخش سلامت و تعامل اعضاء خود و همکاریهای سایر دستگاه های درگیر با سلامت جامعه، با ایجاد فرایندهای مناسب اجتماعی و تسهیلات مناسب در کلانشهر تهران می تواند گام های مفیدی را در پیشبرد ارتقاء سطح سلامت جامعه بر دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه ایرانیان گفت: طبق قانون هر اقدام توسعه‌ای باید پیوست سلامت مورد تایید وزارت بهداشت را داشته باشد، بدین معنی که اگر قرار است در منطقه گرمسیری سدی احداث شود قبل از آن این طرح باید توسط کارشناسان مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد تا ازعواقب بعدی حاصل از احداث سد مثل خشکی تالابها، بوجود آمدن پشه آنوفل در اطراف سد، انتشار ریزگردها و مشکلاتی از این دست جلو گیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این شورا گفت: محور توسعه پایدار، جامعه سالم است، امید است با تشکیل این شورا و همکاری همه سازمان ها بتوانیم از فرصتی که بدست آمده نهایت استفاده را ببریم و در جهت اهداف عالی سلامت جامعه گام های مثبتی بر داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha