چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 105168

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه آشکار ساخت مصرف داروهای مسکن از دسته داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی نظیر «ایبوبروفن» خطر سقط جنین در زنان باردار را افزایش نمی‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این بررسی که نتایج آن در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شد، نشان داد مصرف داروهای غیرنسخه‌ای ضدالتهابی غیراستروئیدی همچون ایبوپروفن و ناپروکسن بر خطر سقط جنین تاثیر نمی‌گذارد.

به گفته محققان در این بررسی افزایش خطر سقط جنین در زنان بارداری که از این نوع داروها در سه ماهه نخست بارداری مصرف کرده بودند مشاهده نشد هرچند آزمایش‌ها تایید کرد که پس از مصرف «ایندومتاسین» این خطر فزاینده وجود دارد.

در این مطالعه مشخص شد داروی ایندومتاسین که در دسته داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی قرار دارد با افزایش خطر سقط جنین مرتبط است.

زنان باردار غالبا از داروهای غیرالتهابی ضداستروئیدی برای درمان علائمی همچون درد و تب استفاده می‌کنند. سقط جنین از مشکلات شایع در ماه‌های نخست بارداری است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 15 درصد از تمامی بارداری‌ها با سقط جنین پایان می‌یابد. همچنین 80 درصد از موارد سقط جنین پیش از هفته دوازدهم بارداری اتفاق می‌افتد.

فاکتورهای متعددی موجب افزایش خطر سقط جنین می‌شوند که می‌توان ناهنجاری‌های ژنتیکی، ابتلای مادر به بیماری، چاقی و مصرف سیگار و الکل را از آن جمله دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha