سلامت نیوز : سومین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی با حضور 370 تن از متخصصان این حوزه برای ارائه دستاوردهای نوین حوزه جراحی زانو و آرتروسکوپی در تالار همایشهای جزیر کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ فریبرز عزیزی دبیر علمی سومین همایش دو سالانه بین المللی انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی ایران گفت: با توجه به رشد روز افزون علوم پزشکی به ویژه حوزه آسیب های مفاصل محور اصلی برنامه را تازه های درمان زانو و جراحیهای کم تهاجمی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما ابتدا آموزش به افراد به ویژه ورزشکاران حرفه ای است که با تمرین های درست و مداوم جلوی ایجاد آسیب در اندامها را بگیرند

وی ادامه داد: چرا که امروزه ممکن است یک ورزشکار حرفه ای با آسیب عضو حین ورزش از دریافت مقامهای قهرمان یدر عرصه های ملی و فرا ملی باز بمانند که این وظیفه تیم پزشکی است که با  استفاده از روشهای درمانی کم تهاجمی در سریعترین زمان ممکن این افراد یا هر بیمار دیگری را به زندگی عادی برگرداند.

به گفته این جراح زانو با افزایش سن جوامع مشکلات مفاصل به ویژه زانو رو به افزایش است.

وی سطح دانش و مهارت پزشکان ایرانی در درمان آسیب مفاصل را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه علی رغم یک سری معایب بیمار حق انتخاب پزشک را دارد چرا که در کشورهای دیگر سیستم ارجاع این اجازه را به بیمار نمی دهد که به هر پزشکی مراجعه کند تا حدی که اکنون از کشورهای اروپایی و آمریکا برای درمان به ایران مراجعه می کنند که خدمات باکیفیت و قیمت بسیار پایین تر دریافت می کنند

عضو هیئت مدیره انجمن زانو گفت: امروزه به مدد آرتروسکوپی بسیاری از ناهنجاریهای مفاصل زانو قابل تشخیص است بدون آنکه بیمار مجبور به جراحیهای سنگین باشد.

عزیزی بر این نکته تاکید کرد که تمام این پیشرفتها با وجود تحریمهای ناجوانمردانه در عرصه پزشکی رخ داده چرا که کمبود تجهیزات کیفیت کاررا پایین می آورد

وی نرمی استخوان را یکی از مشکلات شایع در بین بانوان و کودکان ایرانی عنوان کرد و اذعان داشت: تغذیه نامناسب، قرار نگرفتن در معرض آفتاب به دلیل شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع به این موضوع دامن زده است.

سومین هایش تازه های انجمن جراحی زانو، آرترسکوپی و آسیبهای ورزشی ایران از 15 تا 18 بهمن در تالار خلیج فارس مرکز همایشهای جزیره کیش با حضور 400 تن از متخصصان این حوزه برگزار می شود.

به گفته دبیر علمی این همایش 70 مقاله در قالب سخنرانی و 24 مقاله در قالب پوستر طی این 4 روز ارائه خواهد شد و 14 مدعو خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش، نیوزلند، ژاپن و چند کشو ردیگر حضور دارند.

سرفصل این همایش تازه های جراحی زانو، شانه، استخوان لگن و قوزک پا خواهد بود.

سومین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو ، آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی با حضور 370 تن از متخصصان این حوزه برای ارائه دستاوردهای نوین حوزه جراحی زانو و آرتروسکوپی در تالار همایشهای جزیر کیش تا 18 بهمن ماه جاری برپاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha