سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، از آماده باش 18 هزار نیروی اورژانس در سراسر کشور به منظور امدادرسانی به هموطنان گرفتار در برف و کولاک خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمدتقی طالبیان گفت: با توجه به شرایط جوی کنونی، افزایش برودت هوا، بارش باران و برف و افزایش حوادث جاده ای در گردنه های اصلی، پرتردد،‌ حادثه خیز و برف گیر كشور و همچنین احتمال بروز حوادث غیرمنتظره همانند ریزش کوه، سقوط بهمن، آب گرفتگی و انسداد راهها، كاهش زمان رسیدن به بالین بیمار و افزایش امنیت خاطر مسافرین حضور پررنگ نیروهای اورژانس و ارائه خدمات مطلوب فوریتهای پزشكی به مسافران و هموطنان، نیروهای اورژانس در آماده باش برای کمک به مردم هستند.

وی افزود: در این راستا علاوه بر استقرار تمامی آمبولانسهای اورژانس 115 ، ‌تمامی پایگاههای اورژانس 115 و همچنین پایگاههای امداد هوایی برای ارائه خدمات پزشكی به افراد حادثه دیده نیز در آماده باش كامل قرار دارند. همچنین آمبولانسهای 4WD موجود در مراكز آماده و به تجهیزات فنی زمستانی مانند زنجیر چرخ مجهز شده اند.

رئیس اورژانس کشور گفت: همچنین با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده برای فراخوان نیروهای خارج از شیفت برای مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با سرما و برف‌، تمامی پرسنل اورژانس در مناطق برفگیر در آماده باش کامل قرار دارند.

طالبیان گفت: تدابیر لازم برای ذخیره مواد غذایی، ‌دارو و وسایل گرمایشی در پایگاههای مستقر در گردنه های برف گیر انجام گرفته است، به طوریكه این پایگاهها می توانند به عنوان سرپناه مورد استفاده در راه ماندگان قرار گیرند.

وی گفت: مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی كشور برای ارائه خدمات مطلوب پزشکی به مسافران و امدادرسانی در زمستان به حادثه دیدگان حوادث ترافیکی و محیطی و افزایش پوشش امداد جاده ای در نقاط برف گیر و حادثه خیز تمام توان لجستیكی و نیروی انسانی خود را به كار بسته است.

رئیس اورژانس کشور گفت: در این راستا 18000 پرسنل مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی سراسر كشور (با احتساب اضافه كار) در  810 پایگاه شهری،  1273 پایگاه جاده ای  و در كل 2083 پایگاههای شهری و جاده ای با استعداد 3040 آمبولانس، 57 اتوبوس آمبولانس و 52 موتورآمبولانس به ارائه خدمات به هموطنانمان خواهند پرداخت.

وی افزود: همچنین 4 پایگاه امداد هوایی نیز در آماده باش كامل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha