پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

تعداد معتادان کشور قابل قبول نیست

سلامت نیوز : وزیر کشور با اشاره به آمار معتادان در کشور گفت: به عنوان یک کشور مسلمان این رقم نیز برای ما قابل قبول نیست و باید تعداد معتادان این کشور کاهش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ "عبدالرضا رحمانی فضلی" در نشست ورزشکاران با وزیر کشور از وجود یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر معتاد در کشور داریم که این رقم در دنیا ۲۱۰ میلیون نفر برآورد شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه سالانه ۱۶۰۰ میلیارد دلار مبادلات مالی تجارت مواد مخدر است که این رقم در ایران به ۳ هزار میلیارد دلار برآورد شده است، افزود: در حال حاضر تنوع مواد مخدر از سنتی به صنعتی گرایش پیدا کرده و انواع مواد مخدر را در قالب‌های مختلف و کاربری‌های خاص از جمله برای دانشجویان عرضه می‌کند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه استرس و اضطراب تعاریفی است که برای مواد مخدر صنعتی اتفاق می‌افتد، گفت: بر اساس تمام نظرسنجی‌های مختلف از دلایل اصلی گرایش به مواد مخدر لذت‌جویی است.

به گفته وی در حال حاضر محوری‌ترین آسیب اجتماعی اعتیاد است و ۵۵ درصد طلاق‌ها، ‌۲۰ درصد از قتل‌ها و درصد بسیاری از سرقت‌ها به دلیل گرایش به مواد مخدر است و در صورتی که این معضل اجتماعی حل شود، مابقی مشکلات اجتماعی قابل کنترل است.

وزیر کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۰ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه اول امسال نیز ۵۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است که در این مدت تا سال گذشته برابری می‌کند.

رحمانی فضلی افزود: در مرز‌ها مدیریت و کنترل نسبی خوبی داشته‌ایم و ۵۳۰۰ مرکز درمانی از کشور برای درمان معتادین دایر شده است که ۹۰ درصد این مراکز در بخش خصوصی است.

وی گفت: از یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار معتاد در کشور ۷۵۰ هزار نفر را تحت درمان داریم و در حال تلاش هستیم تا مراکز پیشگیری و درمان اعتیاد را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha