گزارش ‌‌34 ‌مورد گازگرفتگی طی 44 روز گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

سلامت نیوز : سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وقوع 34 مورد گازگرفتگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در مدت 44 روز خبر داد.

جلال پوران‌فرد امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: افزایش آمار گاز گرفتگی با شروع فصل سرما امری معمول است ولی این آمار در کهگیلویه و بویراحمد روند افزایشی داشته است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با مقایسه آمار حوادث گازگرفتگی سال جاری با سال گذشته، افزود: حوادث امسال در کهگیلویه و بویراحمد رشد قابل توجهی داشته است.

وی سرگیجه، ضعف جسمانی، سردرد، بی قراری، تهوع، استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید را از جمله علائم گازگرفتگی دانست و تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از این علائم با خواب‌آلودگی اشتباه گرفته می‌شود و فرد و اطرافیانش متوجه این حادثه مرگبار نمی‌شوند.

این مسئول امدادی در کهگیلویه و بویراحمد عدم نصب اصولی بخاری‌ها و مسدود بودن دودکش را از علل اصلی بروز حوادث گازگرفتگی دانست.

وی گفت: از اوایل دی ماه سال جاری تاکنون 34 ‌مورد مسمومیت ناشی از گاز منواکسیدکربن درا ین استان رخ داده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

 پوران فرد، افزود: توجه به مسائل ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد را موجب کاهش محسوس آمار گازگرفتگی برشمرد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در هنگام مواجهه با فردی که دچار گاز گرفتکی یا علائم مشکوک به گازگرفتگی بلافاصله او را به هوای آزاد منتقل و بدون فوت وقت با تلفن 115 تماس بگیرید و تقاضای کمک کنید.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وقوع 34 مورد گازگرفتگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در مدت حدود 44 روز خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha