پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 105214

سلامت نیوز : نتایج بررسی جدید نشان می دهد، سرما مانند ورزش کردن در کم کردن وزن موثر است زیرا باعث ترشح هر دو هورمونی می شود که ساخت چربی قهوه ای کالری سوز را تحریک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در گذشته تصور بر این بود که چربی قهوه ای تنها در نوزادان موجود است اما اکنون محققان پی بردند که بزرگسالان نیز دارای این چربی هستند و هرچه مقدار آن بیشتر باشد فرد لاغرتر است. چربی سفید باعث ذخیره چربی می شود در حالی که چربی قهوه ای باعث سوخت و ساز چربی ها می شود. حدود ۵۰ گرم چربی قهوه ای می تواند روزی ۳۰۰ کالری بسوزاند.

محققان در بررسی جدید داوطلبان را در معرض سرما ی در حال افزایش قرار دادند. ۲ نوع هورمون توسط عضلات و چربی قهوه ای رها شد. این هورمون ها میزان سوزاندن سلول های چربی انسانی را افزایش داد . سرمای لرزاننده ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باعث افزایش بالای هورمون ایریسین می شود. در لابراتوار این دو هورمون با هم طی ۶ روز سلول های سفید را به سلول های چربی قهوه ای تبدیل کرد. این ویژگی انرژی سوزی چربی قهوه ای، می تواند پتانسیل بالایی برای مقابله با چاقی مفرط و دیابت ارائه کند. تبدیل چربی های سفید به قهوه ای می تواند فرد را در برابر دیابت، چاقی مفرط و چربی کبد محافظت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha