پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 105216

سلامت نیوز : خیلی از افراد دوست دارند بدانند که مهم‌ترین دارا‌یی‌های گوشت‌های قرمز چیست و مصرف این ماده غذایی، بیشتر به کدام گروه از افراد، توصیه می‌شود؟

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در گفتگو با «سلامانه» در این مورد می‌گوید: «بد نیست بدانید که گوشت‌های قرمز بیشتر به دلیل دارا بودن ویتامین B12، روی و آهن مورد توجه متخصصان هستند. به‌همین دلیل هم مصرف این گروه از گوشت‌ها برای افرادی که بیشتر در معرض کمبود آهن و ابتلا به کم‌خونی قرار دارند، توصیه می‌شود. معمولا چنین افرادی، خانم‌های در سن باروری و دختر خانم‌ها هستند. در این میان، مصرف حجم مناسبی از گوشت‌های قرمز در طول روز، به خانم‌های در سن باروری، بیشتر از سایر افراد جامعه توصیه می‌شود.»

این استاد دانشگاه تهران افزود: «معمولا ما روزی 3-2 سهم، یعنی معادل 90-60 گرم گوشت را در رژیم روزانه افراد می‌گنجانیم. حالا بهتر است که رژیم روزانه خانم‌های در سن باروری و دختر خانم‌های در سن رشد، حداقل حاوی یک سهم گوشت قرمز که حدود 30 گرم می‌شود، باشد. این افراد می‌توانند باقی سهم خود را با مصرف گوشت‌های سفید، تخم‌مرغ یا حبوبات تامین بکنند.»

وی یادآور شد که برای مصرف گروه‌های مختلف غذایی، ‌نمی‌توان نسخه واحدی برای تمام افراد جامعه پیچید و توصیه‌های کلی هم نمی‌توانند برای همه انسان‌ها، کارآمد باشند. با این حال، بدن آقایان بعد از رسیدن به سن 25 سالگی و بدن خانم‌ها هم پس از یائسگی، نیازی به گوشت قرمز ندارد و این افراد می‌توانند سایر گوشت‌ها یا حتی تخم‌مرغ و لبنیات را در برنامه غذایی‌شان داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha