عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از وضعیت امحای زباله بیمارستانی در کشور، گفت: متاسفانه کمبود اعتبار باعث شده تعداد دستگاه‌های زباله ‌سوزی که برای دفع زباله‌های بیمارستانی وارد کشور می‌شود، کاهش یابد و همین امر اغلب مراکز درمانی را با مشکل مواجه کرده است.

صدای زنگ خطر مشکلات زیست محیطی/اختلال در امحای زباله بیمارستانی

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از وضعیت امحای زباله بیمارستانی در کشور، گفت: متاسفانه کمبود اعتبار باعث شده تعداد دستگاه‌های زباله ‌سوزی که برای دفع زباله‌های بیمارستانی وارد کشور می‌شود، کاهش یابد و همین امر اغلب مراکز درمانی را با مشکل مواجه کرده است.

حسن تامینی‌لیچائی در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره وضعیت امحای زباله‌‌های بیمارستانی، افزود: با وجود آنکه زباله‌سوزهای بیمارستانی در یکی‌ دو سال اخیر راه‌اندازی شده اما متاسفانه این دستگاه‌ها در همه مراکز درمانی به شکل نامناسبی توزیع شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی‌، ادامه داد: بدون‌شک نباید از این نکته غافل شد که دستگاه‌های زباله‌سوزی که در بیمارستان‌ها توزیع شده اغلب از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و هین امر مشکلاتی را برای بیمارستان‌ها و دفع این زباله‌ها ایجاد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: دستگاه‌های زباله‌سوز اصولا وارداتی هستند و این درحالی است که برخی از بیمارستان‌ها نمی‌توانند این دستگاه‌ها را وارد کرده و زباله‌های خود را از این طریق دفع کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها برای تهیه دستگاه‌های زباله‌سوز با کمبود بودجه مواجه هستند،‌ یادآور شد: با توجه به کمبود اعتبار و محدود بودن دستگاه‌های زباله‌سوز در بیمارستان‌ها، اغلب این مراکز درمانی با هماهنگی بیمارستان‌هایی که دارای دستگاه‌ زباله‌سوز هستند زباله‌های خود را منتقل کرده تا از طریق این بیمارستان‌ها بتوانند زباله‌سوزی کنند.

تامینی‌لچائی تاکید کرد: در برخی کشورها گروهی در بیمارستان‌ها که تنها خاص امحای زباله‌های بیمارستانی هستند تشکیل می‌شود تا از این طریق خطرات ناشی  از دفع زباله‌های بیمارستانی به ویژه زباله‌های عفونی کاهش یابد اما متاسفانه در ایران اهمیت به این موضوع با بی‌توجهی روبرو شده است به گونه‌ای که هنوز برخی بیمارستان‌ها از داشتن دستگاه‌های زباله‌سوز بی‌بهره مانده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: ناگفته نماند که بخشی از این دستگاه‌های زباله‌سوز به دلیل پایین بودن کیفیت، دچار خرابی‌های مکرر شده و زباله‌سوزی در این بیمارستان‌ها را با تاخیر مواجه می‌کند که متاسفانه اگر وضعیت به همین منوال پیش رود مشکلات زیست محیطی زیادی در کشور پدید می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha