سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس درخصوص وضعیت تالاب های در معرض خطر گفت: ۶ تالاب در لیست تالاب‌های در معرض خطر لیست مونترو قرار گرفته است.

6 تالاب در لیست تالاب‌های در معرض خطر/ وضعیت نامطلوب 80 درصد تالاب‌های کشور

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس درخصوص وضعیت تالاب های در معرض خطر گفت: ۶ تالاب در لیست تالاب‌های در معرض خطر لیست مونترو قرار گرفته است.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، با اشاره به عدم مدیریت پسماندها و فاضلاب ها در محیط تالابی، اظهار داشت: متاسفانه تخلیه پسماندهای نفتی و فاضلابی در درون تالاب ها یکی از عمده ترین مشکلات فعلی تالاب های کشور است که موجب شده مشکلات این تالاب ها چند برابر شود.
این نماینده مجلس افزود: طبق آمارهای موجود هم اکنون حدود 80 درصد تالاب های کشور وضعیت مطلوبی ندارند و دلیل عمده این موضوع هم عدم مدیریت صحیح منابع آب، کشاورزی و حوضه های آبریز در کشور است.


حسینی با بیان اینکه ۶ تالاب در لیست تالاب ‌های در معرض خطر لیست مونترو قرار گرفته که شرایط بحرانی دارند، افزود: فهرست مونترو آن دسته از تالاب های ثبت شده در معاهده رامسر را در برمی گیرد که با خطر نابودی روبه رو شده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه در مشکلات تالاب ها عوامل مختلفی دخیل هستند، تصریح کرد: یکی از این عوامل تعهدات وزارت نیرو است که در این حوزه باید تمرکزی صورت گیرد چرا که ارتباطات سازنده در خصوص تالاب ‌ها باید انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha