رییس انجمن آلزایمر ایران با بیان اینکه این امکان وجود دارد در صورت افزایش بیش از حد غلظت آلاینده‌ها، فراموشی کاذب و مقطعی برای افراد بویژه سالمندان رخ دهد، اظهار کرد: در این میان تاثیر آلودگی هوا بر روی کسانی که خودشان مبتلا به بیماری زمینه‌ای چون آلزایمر هستند، شدیدتر است.

آخرین آمار آلزایمر در ایران

سلامت نیوز: رییس انجمن آلزایمر ایران با بیان اینکه این امکان وجود دارد در صورت افزایش بیش از حد غلظت آلاینده‌ها، فراموشی کاذب و مقطعی برای افراد بویژه سالمندان رخ دهد، اظهار کرد: در این میان تاثیر آلودگی هوا بر روی کسانی که خودشان مبتلا به بیماری زمینه‌ای چون آلزایمر هستند، شدیدتر است.

معصومه صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر آلودگی هوا بر تشدید تظاهرات بیماری آلزایمر، اظهار کرد: به طور حتم آلودگی هوا بر روی همه سیستم‌های بدن و همچنین رفتار انسان‌ها تاثیرگذار است. زمانی که اکسیژن به خوبی به مغز نرسد و در نتیجه خونرسانی مناسب انجام نشود، عملکرد مغز هم دچار اختلال خواهد شد.

وی افزود: این امکان وجود دارد در صورت افزایش بیش از حد غلظت آلاینده‌ها، فراموشی کاذب و مقطعی برای افراد بویژه سالمندان رخ دهد. در این میان تاثیر آلودگی هوا بر روی کسانی که خودشان مبتلا به بیماری زمینه‌ای چون آلزایمر هستند، شدیدتر باشد.

رییس انجمن آلزایمر ایران با اشاره به افزایش مراجعه به این انجمن گفت: آمار دقیقی از ابتلا به بیماری آلزایمر در ایران وجود ندارد، اما تخمین زده می‌شود حدود 300 تا 450 هزار ایرانی به آلزایمر مبتلا باشند. بیماری آلزایمر، با شروع تدریجی و پیشرفتی مداوم همراه است که طی آن به تدریج حافظه و توانایی‌های ذهنی دیگر مانند تفکر، استدلال و قضاوت فرد تحت تأثیر قرار می‌گیرد و او در انجام وظایف روزانه زندگی با مشکل مواجه می‌شود.

صالحی ادامه داد: هنوز علت بیماری آلزایمر مشخص نشده است، اما محققان درجهان مشغول انجام مطالعات هستند تا علت یا علل آن را بیابند.

وی در پایان از راه‌اندازی دوره‌های آموزشی برای مراقبان بیماران آلزایمری خبر داد و عنوان کرد: همچنین تلاش می‌کنیم کلنگ کلینیک ویژه برای مشاوره، درمان بیماران، توانبخشی و مراقبت‌های روزانه را تا پایان امسال به زمین بزنیم.

رییس انجمن آلزایمر ایران از هموطنان نوع دوست درخواست کرد تا در این امر خیرخواهانه مشارکت و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی http://www.iranalz.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha