جزییات اجرای پزشک خانواده در سال 93/اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند20 هزار میلیارد تومان است

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص سرانجام طرح پزشک خانواده در سال آینده و اجرای سراسری این طرح گفت: طرح پزشک خانواده نیازمند اعتبار 20 هزار میلیاردی برای اجراست.

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه اجرای نظام ارجاع یا پزشک خانواده طرح هدفمندی است، اظهار داشت: اجرای هدفمند طرح پزشک خانواده برای ارتقای نظام سلامت کشور ضرورت دارد اما با اجرای ناقص این برنامه هم پزشکان و هم مردم ناراضی بودند.

این نماینده مجلس در ادامه مهم ترین عامل در اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده را نبود زیرساخت های لازم دانست و افزود: نبود بودجه لازم و کمبود نیرو از عواملی هستند که این برنامه را نیمه تمام گذاشتند و تا زمانی که زیرساخت ها تکمیل نشود، این طرح اجرایی نمی شود.

عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد: نواقص موجود در طرح پزشک خانواده باید اصلاح شود چرا که این برنامه قانون بوده و لازم الاجراست اما نه به شیوه قبل بلکه بعد از اصلاح مشکلات باید به طور کامل و هدفمند اجرایی شود.

وی همچنین از کمبود پزشک در مناطق محروم انتقاد کرد و گفت: این موضوع موجب می شود تا بیماران با مشکلات عمده ای مواجه شوند به طوری که برای درمان یا به شهرهای دیگر مراجعه می کنند که این امر هزینه آنان را بالا می برد و یا پول کافی برای درمان خود ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: البته در قانون برنامه پنجم توسعه طرحی دیده شده که در صورت تامین منابع مالی باید مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم طی چهارسال آینده مرتفع شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha