شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

سردرگمی بازنشستگان در سبد کالا !

سلامت نیوز : توزیع سبد کالا میان اقشار گوناگون مردم بدون اشکال نبود به‌طوری که در روزهای گذشته که توزیع این سبد آغاز شده است، موضوعات گوناگونی از قبیل نحوه توزیع و نوع کالاها، نحوه تعلق گرفتن آن به مردم و چگونگی اطلاع‌رسانی از نحوه دریافت نقل محافل و رسانه‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وطن امروز ؛ از زمان شروع توزیع این سبد کالایی تا به امروز در اتوبوس، مترو و هرجایی که فکرش را کنید، صحبت از اقلام داخل این سبد یا شیوه ناکارآمد توزیع آن است اما آنچه که در این بین بیشتر باعث رنجش خانواده‌ها شده است وجود تبعیض بین اقشار گوناگون جامعه است.

سرگیجه خبری

اما زمانی موضوع تبعیض در این باره بیشتر نمایان می‌شود که درباره سبد کالای اقشاری مانند بازنشستگان سیاست یک بام و دو هوا اجرا می‌شود و برخی منابع خبری از تعلق گرفتن این سبد به همه بازنشستگان کشوری و لشکری خبر می‌دهند و برخی دیگر مستمری بگیران سازمان تامین‌اجتماعی را مشمول دریافت سبد کالا نمی‌دانند. در این میان به نظر می‌رسد توجه به بازنشستگان باید بیشتر مورد نظر باشد، چرا که این قشر هم به دلیل وضعیت معیشت بیشتر نیازمند توجه است و هم‌اینکه با وجود داشتن چند سر عائله امرار معاش آنان با مشکلات بیشتری همراه شده است. اما از زمان توزیع سبدکالا تاکنون چنددستگی اخبار درباره مستمری بگیران تامین اجتماعی این قشر کم‌درآمد جامعه را دچار سردرگمی کرده است.

سردرگمی بازنشستگان

15بهمن ماه سال جاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح جزئیات خبر سبد کالا برای بازنشستگان، همه بازنشستگان کشوری و لشکری و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی را مشمول دریافت این سبد عنوان کرد و به دنبال انتشار این خبر تعدادی از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با گروه اجتماعی روزنامه «وطن امروز» تماس گرفته و از چگونگی دریافت یا مکان‌های توزیع این سبد اخباری را مطالبه می‌کردند. اما روز گذشته خبری از سوی رئیس کانون بازنشستگان عالی سازمان تامین اجتماعی روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که حکایت از تعلق نگرفتن این سبد به بازنشستگانی داشت که دریافتی آنان بیشتر از 500هزار تومان است. به نظر می‌رسد چنین تناقض‌گویی‌هایی از جانب مدیران مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را دچار سردرگمی کرده است و هنوز این اطمینان در بین این قشر از مستمری بگیران به وجود نیامده است که مشمول دریافت سبد کالا خواهند شد.

تبعیض پسندیده نیست

در همین باره عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به «وطن امروز» می‌گوید: سبد کالا و نحوه توزیع آن موضوع داغ این روزهاست که انتقاد همه اقشار جامعه از مدیران گرفته تا کشاورزان و روستاییان را در پی داشته است. وی درباره تناقض‌گویی‌ها درباره تعلق این سبد به مستمری‌بگیرانی که زیر 500هزار تومان دریافتی دارند، می‌افزاید: ایجاد تبعیض براساس قانون و شرع جایز نیست و این موضوع که در بین قشری از جامعه دودستگی در نظر بگیریم هم موجب رنجش خانواده‌ها خواهد شد. بر این اساس اگر چنین موضوعی اجرا شود باید پیگیری شود و از انجام آن جلوگیری به عمل‌ آید.

به گفته صلاحی، باید همان طور که وزیر کار در اظهارات تازه خود قول مساعد برای برطرف‌کردن مشکلات پیش آمده در توزیع این سبد پر دردسر را داده است، این موضوع را هم مدنظر داشته باشد تا همه مستمری‌بگیران این سبد را دریافت کنند. ضمن آنکه شأن و کرامت آنان حفظ شود. این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است زمانی که مستمری‌بگیران چه آنهایی که بالای 500هزار تومان دریافتی دارند و چه آنهایی که کمتر دریافت می‌کنند جزو یارانه‌بگیران دولت هستند باید به همگی آنان به طور یکسان سبد کالا هم تعلق گیرد.

سرگیجه خبری، سردرگمی بازنشستگان!

اخبار و مباحث چندگانه و چند پهلو درباره توزیع سبد کالا بین مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، گروه اجتماعی روزنامه «وطن‌امروز» را بر آن داشت تا درباره چند و چون تخصیص این سبد کالا با برخی از مدیران مسؤول تماس گرفته و آخرین جزئیات آن را خواستار شدیم. علی اکبر خبازها رئیس کانون عالی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی به «وطن امروز» می‌گوید: این کانون مطالبات و درخواست‌های مستمری‌بگیران را به وزیر رفاه انتقال داد که در نهایت وزیر رفاه نیز در پاسخ، همه مستمری بگیران سازمان را مشمول این طرح دانست و عنوان کرد: همگی مستمری‌بگیران می‌توانند تا پایان سال سبد کالا را دریافت کنند و در صورت جا ماندن هم می‌توانند هر دو سبد را یک جا دریافت کنند. امید است با پیگیری‌های رسانه‌ای انجام شده، شاهد تحقق وعده وزیر رفاه درباره ارائه سبد کالا به بازنشستگان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha