شاخص‌ سلامت حاشیه‌نشینان پایتخت در وضعیت بحرانی / اعتبارات سلامت ناکافی است

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاضر شاخص سلامت حاشیه نشینان کلان شهرها به ویژه پایتخت در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

حسن تامینی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه سلامت یکی از مهم ترین دلایل پایداری مردم است، اظهار داشت: در حوزه سلامت کلان شهرها همکاری وزارت بهداشت و شهرداری و ارگان های مربوطه کاملا ضروری است و کم کاری این نهادها موجب می شود تا شاخص سلامت شهرها پایین تر از استاندارد قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص های سلامت در برخورداری از رفاه جسمی، روانی و معنوی خلاصه می شود، گفت: سلامت به ‌عنوان یکی از عمده ‌ترین مطالبات انسانی است که همه مردم باید به منابع مورد نیاز برای تامین سلامت دسترسی داشته باشند، بنابراین اتخاذ راهکارهای مدیریتی سلامت با مشارکت همه مسئولان ضروری است.
وی تصریح کرد: افزایش بیماری‌ هایی همچون فشارخون، دیابت، انواع سرطان ها از طرفی و همچنین مشکلات بیمارستان های دولتی، کمبود تخت های بیمارستانی، کمبود پزشک در مناطق محروم و هزینه های بالای درمان در کشور از سوی دیگر موجب شده تا شاخص سلامت آنگونه که باید مطلوب نباشد و باید چاره عاجلی برای حل این بحران اتخاذ شود.
تامینی همچنین تأکید کرد: هم اکنون شاخص های سلامت در حاشیه شهر تهران نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست که در این راستا باید در شورای راهبردی سلامت شهر تهران تصمیماتی اتخاذ شود.
این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه اعتباراتی که به بخش سلامت اختصاص می‌ یابد ناکافی است، اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین بخش اعتبارات سلامت صرف هزینه های درمان می شود اما باید به خاطر داشته باشیم که علاوه بر هزینه های درمان بخش های دیگری نیز نیازمند تزریق اعتبار است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha