شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 105296

شاه کلید حل زیرمیزی در نظام سلامت
سلامت نیوز : دبیر علمی انجمن جراحان زانو معتقد است اگر عزم جدی برای بهبود وضعیت تعرفه های خدمات درمانی به وجود آید، جامعه پزشکی مانع از به وجود آمدن زیرمیزی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سهیل مهدی پور صاحب سبک استفاده از تصویربرداری سه بعدی برای برنامه ریزی قبل از عمل در جراحی اندام تهتانی مانند زانو، استخان لگن و مفاصل ران گفت: تا پیش از این برای ارزیابی بیمارانی که در مفاصل زانو و لگن خود دچار مشکل می شوند در فضای دوبعدی امکان بررسی وضعیت فرد و طراحی جراحی امکان پذیر بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش سه بعدی می توانیم تصویر کاملی از بد شکلی اندام بیمار داشته باشیم و قبل از جراحی اصلی، سعی و خطاهای خود را انجام دهیم تا بیمار با حداقل عوارض و کوتاهترین زمان جراحی شود.

به گفته دبیر علمی انجمن جراحان زانو، تصویربرداری سه بعدی نتیجه عمل را در بین جراحان مختلف یکسان می کند و بیمار ساعتهای کمتری را تحت بیهوشی قرار می گیرد.

مهدی پور افزود: این روش اکنون توسط گروهی از متخصصان دانشگاه شریف و تهران تحت سرپرستی بنده به عنوان روشی منحصر بفرد انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون طی یک سال اخیر بیمارانی به این روش درمان شده و نتایج بسیار خوبی حاصل شده است در عین حال انجام این جراحی در ایران یک سوم قیمت جراحی در اروپاست.

این جراح زانو گفت: مجلس طی چند سال اخیر مصوبه ای را که قرار بود تعرفه ها با کمک شورای عالی بیمه، نمایندگان نظام پزشکی و وزارت بهداشت به صورت قانونمند تعیین شود را پس گرفت و در سیستم تعرفه هرج و مرج به وجود آمد.

وی ادامه داد: اگر عزم جدی برای بهبود وضعیت تعرفه ها به وجود آید خود صنف پزشکان مانع از به وجود آمدن زیرمیزی (دریافت خارج از تعرفه) و موارد مشابه خواهند بود.

عضو انجمن جراحی زانو تصریح کرد: در حالی که پزشک مسئولیت سلامتی و جان یک انسان را به عهده دارد برای جراحی مانند شکستگی استخوان در بخش دولتی تنها 170 هزار تومان دستمزد دریافت می کند که هیچ منطقی ندارد و در صورت هرگونه آسیب به بیمار، جراح با پرداخت دیه های سنگین مواجه می شود.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که سوبسید درمان باید از جیب پزشک و بیمار پرداخت شود در حالی که در کشورهایی که بیمه همگانی دارند، بیمار ریالی نمی پردازد و پزشکان از بدو فارغ التحصیل شدن، سطح زندگی متناسب با شان شان دارند در حالی که یک جراح در ایران 32 سالگی فارغ التحصیل می شود و چندین سال را باید در مناطق محروم خدمت کند و تازه در سن 40 سالگی وارد بازار کار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha