شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵

سلامت نیوز : علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز جمعه ضمن حضور در فروشگاه سپه خیابان فاطمی و فروشگاه شهروند یافت‌آباد در جریان نحوه توزیع سبد کالا قرار گرفت و از نزدیک با مردم گفت‌و‌گو کرد.ایجاد شبکه‌های سیار توزیع سبد کالا در برخی شهرستان‌ها، افزایش دستگاه‌های کارتخوان از دو هزار و 900 به بیش از 4 هزار دستگاه، تشکیل جلسه با مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای افزایش ساعات توزیع تا 10 شب و اقدام‌هایی که به روان کردن صف‌های طولانی سبد کالا منجر شده، از جمله آخرین تصمیم‌هایی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه اتخاذ کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ ربیعی در این گفت‌و‌گوها همچنین از ایجاد تسهیلات ویژه‌ای در ادارات برای توزیع سبد کالا از طریق تعاونی‌ها خبر داد. طبق گزارش مقام‌های ارشد وزارت رفاه تاکنون میان 2 میلیون خانوار سبد کالا توزیع شده است. ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که سیاست دولت تدبیر و امید فراهم کردن رفاه برای عموم جامعه و بهبود امنیت غذایی است، از اتخاذ تصمیمات جدید برای تسهیل توزیع سبد کالا میان گروه‌های جامعه هدف خبر داد.

به گفته این مقام اجتماعی این اقدام حمایتی دولت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و کاهش آثار تورم در حال اجراست. در اولین مرحله توزیع سبد کالا در شیوه توزیع و شناسایی برخی دهک‌های جامعه کاستی‌ها و نارسایی‌هایی به وجود آمد. در این میان برخی منتقدان دولت به جای نقد منصفانه و سازنده و ارائه راهکارهای اجرایی به مسئولان و مجریان طرح اصل سیاست ضد تورمی دولت را مورد اعتراض قرار داده و عملکرد دولت تدبیر و امید را زیر سؤال برده‌اند.

از سوی دیگر شماری از کارشناسان گفته‌اند در ارزیابی برنامه‌ای حساس مثل توزیع سبد کالا با توجه به گستردگی جمعیت جامعه هدف، باید درصدی خطا و اشتباه قائل شد، اما منتقدان دولت بدون بررسی مشکلات اقتصادی نظام توزیع کشور با اصل این طرح مخالفت کرده و در بمباران خبری خود بدون اشاره به شرایط اقتصادی 8 سال گذشته توزیع سبد کالا به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر را از اساس زیرسؤال برده، نارضایتی کرده و آن را مغایر با شأن مردم می‌دانند، این در حالی است که پیش از این می‌گفتند مردم برای تهیه و تأمین نیازهای عمومی و غذایی خود در دو سال اخیر به علت افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی بازار با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

در این زمینه ابوالحسن فیروزآبادی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که دیگر شاهد صف‌های طولانی برای دریافت سبد کالا نخواهیم بود درخصوص تصمیمات جدید دولت پیرامون توزیع سبد کالا به افراد مشمول گفت به دنبال دستور ریاست جمهوری در خصوص ساماندهی توزیع سبد کالا، دومین جلسه رسیدگی به روند توزیع با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه و تمامی تعاونی‌های بزرگ که در کار توزیع فعال هستند و حدود 80 درصد توزیع در بازار را بر عهده دارند برگزار شد. قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این نشست مشکلات موجود که بخشی از آن به پوزهای بانکی (کارتخوان‌ها) مربوط می‌شود مطرح و قرار شد با قول‌های مساعد دست‌اندرکاران وزارت ارتباطات بتوانیم تعداد نقاط توزیع را از 2 هزار و 900 نقطه در کشور به 4 هزار نقطه برسانیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha