پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10531

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، خواستار پاسخگویی مسئولان در قبال سلامت مردم شد.

دکتر شهاب الدین صدر روز چهارشنبه در نشست مشترک روسای انجمن های تخصص پزشکی کشور با مسئولان سازمان نظام پزشکی، افزود: مباحثی که در روزهای اخیر از سوی مسئولان بهداشت و درمان مطرح می ‌شود فقط آسیب جدی به مردم می ‌رسد.

وی با بیان اینکه در بحث سرانه درمان هزینه ‌های زیادی را مردم به دوش می کشند، اظهار داشت: سال گذشته معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد که سرانه درمان باید 10 هزار تومان باشد و ما نیز معتقد بودیم که این رقم باید 9 هزار تومان باشد در حالی که به رغم هشدارهای مکرر مبنی بر افزایش هزینه ‌های درمانی مردم، این سرانه 4400 تومان تصویب شد.

صدر تصریح کرد: این مسئله به معنای عدم توجه کافی به سلامت مردم است و مسئولان هر تصمیمی که اتخاذ کنند، فشار اقتصادی در موضوع خدمات درمانی به مردم وارد می ‌شود.

وی به تشکیل کارگروهی از نمایندگان وزارتخانه ‌های بهداشت و رفاه در خصوص بررسی مجدد نرخ تعرفه‌ های خدمات پزشکی بخش خصوصی اشاره و گفت: این کارگروه با مسئولیت وزیر بهداشت تشکیل شده که تعرفه خدمات پزشکی را با توجه به نرخ تورم بررسی و اصلاح می‌کنند.

در این نشست برخی از روسای انجمن‌های علمی و پزشکی ضمن اعتراض به تعرفه های خدمات پزشکی عنوان داشتند خدمات پزشکی نیز باید مانند مسکن، مواد غذایی بر اساس نرخ تورم افزایش یابد.

به گفته آنان، هر سال نرخ اجاره مطب و حقوق منشی و هزینه‌ های جانبی افزایش می ‌یابد و علم پزشکی به ابزار، تجهیزات و آزمایشگاههای مجهز نیاز دارند، اگر تعرفه این خدمات افزایش نیابد، کیفیت ارایه خدمت نیز مناسب نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha