سلامت نیوز : مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در ساختن بیمارستان‌ها، جمعیت نواحی باید مورد توجه باشد، زیرا 35 هزار تخت بیمارستانی در نواحی کم‌جمعیت مسکوت مانده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدسجاد رضوی در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار کرد: نبود تجهیزات و نیروی انسانی عواملی هستند که باعث مسکوت ماندن تخت‌های بیمارستانی شده است، این در حالی است که باید در احداث بیمارستان‌ها به جمعیت نواحی توجه ویژه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سرانه تخت‌های بیمارستانی کشور 1.5 به 100 هزار نفر است که این میزان باید به 2.7 تخت به 1000 نفر برسد و همه استان‌ها به ویژه استان زنجان باید تا حد توان در زمینه توسعه صنعت توریسم درمانی فعالیت خود را گسترش دهند.

رضوی در ادامه تصریح‌ کرد: با توجه به کمبود بودجه، مسائل عمرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی مسکوت مانده و پروژه عمرانی جدیدی تعریف نشده است و حتی در نگهداری موارد موجود هم با مشکل روبه‌رو هستیم.

این مسوول افزود: با توجه به اینکه 60 درصد از بیمارستان‌های کشور، عمر استاندارد خود را گذرانده‌اند، ضروری است تا در بودجه آینده توجه ویژه‌ای در این حوزه صورت گیرد.

رضوی تصریح کرد: در بسیاری از شهرستان‌ها بیمارستان‌های موجود عمر بیش از 70 سال دارند که باید بازنگری، اصلاح و استانداردسازی لازم در این حوزه صورت گیرد که دفتر فنی و معاونت توسعه این وزارتخانه طرح‌هایی را برای جایگزینی، تقویت و توسعه در فضاهای این حوزه را پیشنهاد داده است.

وی افزود: ارتقاء امور در بهبود وضعیت خدمات سلامت، دغدغه همه مسوولان است که در این رابطه و به‌ویژه در خصوص استانداردسازی شاخص‌های سلامت و تعرفه‌های پزشکی، سرانه سازمان‌های بیمه‌ای و همچنین ماندگاری پزشکان این وزارتخانه پیشنهادهای خوبی به مجلس شورای اسلامی ارایه داده شده که نمایندگان از آن استقبال کرده‌اند، ولی هنوز به تصویب نرسیده که در صورت تصویب آن‌ها، شاهد انقلابی در حوزه سلامت خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha