شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 105312

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: تیرگی دور چشم یک بیماری نیست بلکه عارضه‌ای ژنتیکی است، همچنین به ندرت در پی مصرف داروهای خوراکی ایجاد می‌شود.

دکتر محمد امیدیان در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: با توجه به این‌ که عامل مشکل تیرگی زیر چشم، ارثی است بیشتر در خانواده‌هایی پیش می‌آید که پوست تیره‌ای دارند.

وی ادامه داد: برخی افراد ممکن است با احساس خارش در ناحیه زیر چشم، آن را مدام بخارانند که این موجب تیره‌تر شدن زیر چشم می‌شود.

این متخصص پوست و مو درباره درمان عارضه تیرگی چشم گفت: درمان قطعی برای تیرگی پوست زیر چشم وجود ندارد ولی استفاده از کرم‌های ضد تیرگی و ضد آفتاب توصیه می‌شود.

امیدیان افزود: استفاده از کرم‌هایی ضد تیرگی و ضدآفتاب ممکن است تیرگی را از بین نبرند ولی دست‌کم می‌توانند تیرگی دور چشم را کم کنند.

وی توصیه کرد: اگر خارش دور چشم در افراد وجود داشته باشد و بهبود نیابد، لازم است با مراجعه به پزشک برای رفع حساسیت اقدام شود. برای درمان اولیه این مشکل توصیه می‌شود ناحیه‌ای که دچار خارش شده را مرطوب کنند تا از حالت خشکی درآید.

این متخصص پوست و مو عنوان کرد: اگر کرم‌های ضد تیرگی و ضد آفتاب در کاهش تیرگی زیر چشم تاثیر نداشته باشند، با انجام لیزر می‌توان تیرگی دور چشم را از بین برد یا کم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha