سلامت نیوز : پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که خطر مرگ زودرس در بیماران مبتلا به سرطان زبان با افزایش وزن بیشتر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این بررسی محدود که روی 150 بیمار انجام گرفت، مشخص شد افراد چاقی که به سرطان زبان مبتلا می‌شوند بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس ناشی از این سرطان هستند.

در بررسی فوق 150 بیمار مبتلا به این سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفتند که پس از گذشت سه سال مشاهده شد 87 درصد از بیماران با وزن طبیعی جان سالم به در برده‌اند در حالی که این آمار در بیماران چاق 68 درصد بوده است.

پزشکان معتقدند در این مطالعه برای اولین بار ارتباط بین چاقی با افزایش خطر مرگ زودرس در بیماران مبتلا به هر گونه سرطان سر و گردن مورد بررسی قرار گرفت.

پزشکان اظهار داشتند: در بررسی‌های پیشین ارتباط بین چاقی و پیامدهای ناشی از آن در میان بیماران مبتلا به سرطان‌های سینه و روده یافت شده بود.

دکتر «کلیفورد هودیس»، محقق ارشد این مطالعه از مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering‌ در نیویورک گفت: نقش چاقی روی چندین نوع سرطان‌های شایع در کانون توجهات قرار گرفته است.

یکی دیگر از پزشکان در این مطالعه خاطر نشان کرد: از آنجا که در این تحقیق روی یک گونه سرطان و مرحله خاص آن انجام شده یافته‌های آن می‌تواند در مشخص کردن تاثیر چاقی موثر باشد.

اگرچه در این بررسی رابطه بین چاقی در بیماران مبتلا به سرطان زبان و افزایش خطر مرگ ناشی از آن تایید شده اما ارتباط علت – معلولی آن مشخص نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha