سلامت نیوز : بررسی مشترک پزشکان فنلاندی و سوئدی نشان می‌دهد که مصرف تمام انواع ویتامین E در پیشگیری از اختلالات حافظه که در اثر کهولت سن بروز می‌کنند، موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این بررسی که در دانشگاه فنلاند شرقی و موسسه کارولینسکای سوئد انجام گرفت، مشخص شد انواع مختلف ویتامین E‌ در فرآیندهای حافظه نقش موثری بازی می‌کنند.

این مطالعه در تکمیل بررسی‌های قبلی که با هدف بررسی ارتباط بین ویتامین E و اختلال حافظه و با تمرکز روی نوع خاصی از ویتامین E موسوم به «آلفاتوکوفرول» انجام شده بودند،‌ صورت گرفت.

دکتر «میا کیویپلتو»، مسئول این تحقیق از دانشگاه فنلاند شرقی اظهار داشت: ویتامین‌های E در هشت شکل طبیعی محلول در چربی موجودند و تمام انواع این ویتامین‌ نقش مهمی در حفاظت از مغز در برابر اختلال‌های حافظه دارند و این تاثیر مثبت تنها به آلفاتوکوفرول محدود نمی‌شود.

این پزشک همچنین گفت: این در حالی است که مکمل‌های ویتامین E موجود در بازار معمولا تنها حاوی ویتامین E‌ از نوع آلفاتوکوفرول است. به علاوه بهترین منبع ویتامین E‌ روغن‌های گیاهی، خشکبار و سبزیجات سبزرنگ هستند.

دکتر کیویپلتو افزود:‌ داشتن رژیم غذایی متعادل بهترین شیوه برای دریافت ویتامین E از مواد خوراکی است. همچنین رژیم غذایی متنوع و سبک زندگی سالم می‌تواند از بروز اختلالات حافظه‌ای در افراد مسن جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha