شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 105322

سلامت نیوز : باقر لاریجانی گفت: پدیده‌هایی که از لحاظ مردم و از جنبه ارائه خدمات به گروه‌های پزشکی و سرمایه اجتماعی آسیب وارد می‌کنند، موضوعاتی هستند که جزو چالش‌های اخلاق پزشکی معاصر محسوب می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمدباقر لاریجانی، برگزیده پانزدهمین جشنواره ابن سینا در حوزه اخلاق پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: بحث اخلاق پزشکی با توجه به این واقعیت که کشور در زمینه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات پیشرفت‌هایی در حوزه پزشکی داشته است بحث مهمی است و با در نظر گرفتن فرهنگ عمیقی که در کشور حاکم است جا دارد که این مباحث را متناسب با مباحث فرهنگی و تمدنی خود نگاه کنیم.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اخلاق پزشکی یکی از مباحثی است که در کیفیت ارائه خدمات، آموزش و پژوهش تأثیر‌گذار است و چون موضوع بااهمیتی است باید به آن توجه شود و برای گسترش آن تلاش کرد.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: شناخت موضوعات اخلاق پزشکی یک موضوع مهم است و اینکه در عمل چقدر این موضوعات اجرایی می‌شود مسئله دیگری است که باید به آن توجه کرد چرا که چگونگی اجرایی کردن کد‌ها و توصیه‌های اخلاقی یک بحث با اهمیت است.

لاریجانی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر پدیده زیرمیزی و زیر سؤال رفتن اخلاق پزشکی اظهار داشت: بی‌شک پدیده‌هایی که از لحاظ مردم و از جنبه ارائه خدمات می‌تواند به گروه‌های پزشکی و سرمایه اجتماعی آسیب وارد کند موضوعاتی هستند که جزو چالش‌های اخلاق پزشکی معاصر محسوب می‌شوند.

این فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم ادامه داد: یکی از موضوعات اخلاق پزشکی روابط گیرندگان خدمات و ارائه‌کنندگان خدمات است و این موضوع از مباحثی است که در اخلاق پزشکی در مورد آن زیاد حرف وجود دارد چرا که یکی از مباحث کاملاً ملموس برای جامعه است.

لاریجانی خاطرنشان ‌کرد: یکی از موضوعات مهم در اخلاق پزشکی این است که ما چگونه مباحث علمی را به گونه‌ای پیش ببریم که برای مردم ملموس بوده و مطالبه مردم نیز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha