سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: کنترل بیماری‌های واگیر، کاهش مرگ و میر مادران، کودکان و نوزادان از دستاوردهای پس از انقلاب است همچنین وضعیت تغذیه در کودکان بهتر شده و سوءتغذیه نیز کاهش پیدا کرده است.

علی‌اکبر سیاری در گفت‌وگو با فارس، در مورد دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت گفت: انقلاب دستاوردهای بسیار مهمی را در عرصه بهداشت و درمان کشور بر جا گذاشته است افزایش سطح سواد مردم باعث شده تا دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی افزایش یابد.

وی ادامه داد: بهره‌مند شدن از این خدمات از دستاوردهای انقلاب است که در این سالها افزایش یافته و شاخص‌های سلامت را بهبود داده است.

سیاری تصریح کرد: یکی از این شاخص‌ها کاهش مرگ و میر مادران، کودکان و نوزادان است همچنین وضعیت تغذیه در کودکان بهتر شده و سوءتغذیه کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت کنترل برخی بیماری‌های واگیر بوده است به عنوان مثال چندین سال است که موردی از بیماری فلج‌اطفال در کشور وجود ندارد در حالی که در گذشته زمانی که دانشجو بودم از هر 80 نفرمان دو نفر به این بیماری مبتلا بودند و با ویلچر و عصا به دانشگاه می‌آمدند در حالی که اکنون 12 سال است که موردی از آن را نمی‌بینیم.

وی افزود: با این وجود به علت تغییر مدل زندگی سیمای مرگ و بیماری‌ها تغییر یافته یعنی مردم بیشتر به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی فوت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha