سلامت نیوز :مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد تاکنون سرما در تهران هیچگونه تلفاتی در بین کارتن‌خواب‌ها نداشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: یکی از آرمان ها و شعارهای انقلاب اسلامی توجه به محرومین است، شهرداری تهران نیز با توجه به رویکرد اجتماعی خود به این گروه خدمات ارائه می دهد که از جمله آنها کارتن خواب ها هستند که این افراد را در گرم خانه ها پذیرش می کند.

زارع صفت ادامه داد: خدمات گرم خانه ها شامل پذیرش، تشکیل پرونده، خدمات اولیه مددکاری، خواب، گرما و سرپناه، تغذیه و بهداشت است . همچنین این افراد اگر نیازمند استحمام و پوشاک نیز باشند در اختیار آنها گذاشته می شود.

این مقام مسئول با اشاره به ارائه کمک به کارتن خواب ها طی سال گفت: در فصول سرد این خدمات افزایش پیدا می کند و پذیرش آنها بین 30 الی 50 درصد افزایش پیدا می کند و بعضی مواقع دو برابر شده و به صورت شبانه روزی پذیرش می شوند و از خدماتی نظیر تغذیه ، امکانات ورزشی در حد مقدورات ، وسایل صوتی و تصویری و کتاب و کتاب خوانی بهره مند می شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طرحی که شهرداری دنبال کرده و شهردار تهران نیز بر آن تاکید دارد این است که در مناطق 22 گانه شهرداری مددسرای اضطراری داشته باشیم و امروزه بخش اعظم این تدابیر عملیاتی شده و بیش از 10 منطقه دارای گرم خانه منطقه ای هستند.

افزایش واحدهای گشت و جذب و جمع آوری آسیب دیدگان از موارد دیگری بود که این مقام شهری به آن اشاره کرد و افزود: همکاران ما کارتن خواب هایی را که دسترسی به گرم خانه ها ندارند ازطریق واحدهای گشت جمع آوری می کنند.

وی همچنین کمک به تشکل ها و موسسات خیریه مردمی را از دیگر موارد فعالیت های شهرداری در این زمینه عنوان کرد و خواستار اطلاع رسانی هموطنان به موسسات مردمی یا شهرداری از طریق سامانه 137 شد.

زارع صفت ادامه داد: خوشبختانه مرگ و میر بر اثر سرما توسط مراجع رسمی و مسئول گزارش نشده است البته چون بیشتر معتادها آسیب پذیرتر هستند ممکن است بر اثر بیماری فوت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: واحدهای گشت با حضور مددکاران اجتماعی و همکاران نیروی انتظامی در غالب فوریت های اجتماعی انجام وظیفه می کنند. ما برای پیگیری این موضوع شهر تهران را به  دو پهنه شرق و غرب تقسیم کرده ایم که حدود 50 واحد گشتی در آن برای  جمع آوری کارتن خوابها به انجام وظیفه مشغولند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha