سلامت نیوز : محمدعلی اسفنانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی؛ در دفاع از حذف تبصره ۱۳ از لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور، گفت: ۳۵ سال از انقلاب می‌گذرد و وارد سی و ششمین سال می‌شویم و باید بدانیم که هدف امام خمینی (ره) از تاسیس نهضت سواد‌آموزی این بود که هر‌کسی مشکل بیسوادی ویا کم سوادی دارد با کمک دولت مشکل خود را حل کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی افزود: از آن زمان تاکنون تمام هدف این بوده است که مردم با سواد شوند و اگر تاکنون کسی می‌خواست باسواد شود، باسواد می‌شد.

در همین نشست؛ صالحی؛ نماینده دولت با دفاع از اصل تبصره ۱۳ لایحه بودجه گفت: ما الان سه میلیون و چهارصد هزار نفر بیسواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال داریم و اینطور نیست که همه بیسوادان بالای ۵۰ سال سن داشته باشند.

وی ادامه داد: در تبصره۱۳ رویکردهای جدید وجود دارد که برای تقویت بنیه‌های آموزشی کشور کمک زیادی می‌کند و از نمایندگان می‌خواهم که به حذف آن رای ندهند.

غلامرضا کاتب؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز در مخالفت با حذف تبصره ۱۳ لایحه بودجه عنوان کرد: احکام زیادی در این تبصره وجود دارد و در صورت حذف آن ضررهای جبران ناپذیری به آموزش و پرورش وآموزش عالی وارد می‌شود.

نماینده مردم سمنان ادامه داد: ازجمله احکامی که در این تبصره وجود دارد؛ ادامه مالکیت موقت آموزش و پرورش بر ساختمان‌هایی که دراختیار آن قرار دارد و علاوه بر این پروژه‌های نیمه تمام نیز همچنان مسکوت می‌مانند.

پس از بحث و بررسی درخصوص حذف تبصره ۱۳ از لایحه بودجه نمایندگان با ۹۲ رای مخالف، ۳۷ رای موافق و ۱۷ رای ممتنع با پیشنهاد نادرقاضی‌پور مخالفت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha