سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از کسری بودجه 5 هزار میلیارد تومانی این سازمان در بودجه 92 خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سید تقی نوربخش در همایش سراسری مدیران و کارشناسان حراست‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی که با حضور دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل و جمعی از معاونان سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیران حراست کل کشور برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: حراست وظیفه بزرگی را در سازمان تأمین‌اجتماعی به دوش دارد و از زحمات کارکنان خدوم حراست در سراسر کشور تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه پیشگیری و شناخت آسیب‌ها از مهترین عرصه‌های کاری حراست است، اظهار کرد: شناخت به موقع آسیب‌ها و چالش‌ها، آسیب‌شناسی و علاج قبل از واقعه در محیطی آرام و بدون ایجاد تنش از وظایف حراست است که کمک بسیار زیادی به مدیریت ارشد سازمان برای رسیدن به اهداف آن می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه حراست پس از شناخت هر آسیبی باید به فکر علاج و چاره‌جویی برای حل آن باشد، تصریح کرد: حفظ کرامت و آبروی انسان‌ها از مهمترین اصول درمان است و کارکنان حراست با اتکاء به این اصل مهم، به رفع چالش و مشکلات در سیستم اداری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه حراست باید کاملا تخصصی و کارشناسی در سازمان تأمین‌اجتماعی عمل کند، گفت: با توجه به مأموریت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و فعالیت در سه حوزه بیمه، درمان و اقتصادی حراست نیز باید در این سه حوزه به صورت تخصصی عمل کند.

نوربخش با بیان اینکه فن‌آوری اطلاعات و بهره‌گیری از آن از برنامه‌های تأمین‌اجتماعی است که درحال اجرا بوده و در آینده گسترش پیدا می‌کند، افزود: حراست سازمان تأمین اجتماعی باید در زمینه فن‌آوری اطلاعات مجهز به علوم روز باشد تا بتواند از این سیستم‌ها پشتیبانی کند و در این زمینه هرگونه امکاناتی که لازم باشد در اختیار حراست‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌دهیم.

وی اظهار کرد: ارتقاء خدمات و ایجاد آرامش در محیط‌هایی که با ارباب رجوع سروکار داریم باعث بالارفتن رضایت مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی شده و دلبستگی آحاد مردم را به نظام مقدس جمهور ی اسلامی ایران بیشتر می‌کند.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور با 38 میلیون نفر بیمه‌شده، حیات قانونی خود را از سال 54 آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تصویب قانون در سال 54، مشکلاتی همچون عدم تعادل منابع و مصارف به دلیل عدم توجه به محاسبات آکچوئری وجود داشته است، گفت: پارامترهایی از قبیل نرخ تورم، امید به زندگی و شرایط کلی اقتصادی کشور باید در تصمیم‌گیری با تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

نوربخش گفت: مشکلات منابع و مصارف از سال 54 تاکنون وجود دارد و به طور مستمر عمیق‌تر شده است.

وی افزود: طی یک‌دهه قبل، از بودجه 10 هزار میلیارد تومانی سه هزار میلیارد تومان ذخایر داشتیم درحالی‌که در بودجه سال‌جاری پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، ازاین‌رو باید منابع لازم تأمین شود تا چنین اتفاقی نیافتد.

نوربخش با اشاره به اتفاقات تلخی که طی 2 سال اخیر برای این سازمان افتاد، خاطرنشان کرد: در این مدت سازمان تأمین‌اجتماعی به یکی از پرحاشیه‌ترین دستگاه‌های اجرایی کشور تبدیل شد.

وی با بیان وضعیت فعلی وصولی سازمان و ارائه خدمات مختلف به جامعه هدف، گفت: تأمین‌اجتماعی با جامعه کارگری و کارفرمایی سروکار دارد و مشکلات فراوانی پیش رو دارد.

نوربخش گفت: یک‌سوم مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی حداقل‌بگیر و معیشت و درمان آنان وابسته به سازمان است، ازاین‌رو سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های این سازمان در زندگی آنان تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اعلام‌نظر دولت تدبیر و امید که مقرر کرده تأمین‌اجتماعی جزو اولویت‌های برنامه دولت باشد، افزود: درحال‌حاضر نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته و برای اولین بار نظام سلامت، رفاه و تأمین‌اجتماعی را به عنوان اولویت اول دولت مطرح کرده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تعامل، همدلی و هم‌افزایی بین سازمان‌های بیمه‌گر و مدیران و کارکنان بی‌نظیر است.

وی با اشاره به 4 برنامه محوری سازمان، شامل قانون‌مداری، برنامه‌ریزی، پاکدستی و پاسخگویی، گفت:‌ چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به قانون است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار کرد: بودجه سازمان قبل از پایان سال‌جاری به تصویب هیأت‌امنا می‌رسد و از ابتدای سال آینده آماده اجرا خواهد بود.

لازم به ذکر است در این همایش، کلیه اعضاء هیأت‌مدیره، معاونین، مشاوران و مدیران‌کل ستادی و استان تهران، مجتهد زاده رئیس مرکز حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدحسن ضیغمی مدیرکل دفتر حراست مرکزی سازمان تأمین اجتماعی و دکتر احمد فیاض‌بخش مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی شستا نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha