سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات مناسب به وزارت بهداشت و درمان گفت: متأسفانه وزارت رفاه هیچ دفاعی نداشته و تعرفه‌ها را واقعی نکرده است در حالی که بیمه درمان باید زیر چتر وزارت بهداشت و درمان باشد.

عبدالرحمن رستمیان در گفت‌وگو با (ایسنا) در مورد وضعیت بودجه بهداشت و درمان گفت: در بندهای برنامه پنجم وظایفی برای وزارت بهداشت و درمان تعریف شده است که با توجه به آنها باید اعتبارات لازم را نیز اختصاص دهند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اینکه چرا مجلس دفاع چندانی از بودجه وزارت بهداشت نداشته و حتی یک درصد ارزش افزوده مالیات‌ها نیز به بیمه‌ها اختصاص پیدا کرده است گفت: متأسفانه در اینجا وزارت رفاه باید دفاع می‌کرد و اجازه نمی‌داد که تعرفه‌ها افزایش پیدا کند اما با این کار نه تنها تعرفه‌ها واقعی نشده بلکه هزینه‌های پرداختی مردم نیز افزایش پیدا کرده است و پرداخت بدهی به بیمه‌ها و بیمارستان‌ها همچنان به طول می‌انجامد.

در پیشنهادی که در روز پنجشنبه در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه مطرح شد متأسفانه برخی از نمایندگان دفاعی نکردند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه وزارت رفاه باید از بیمه‌ها دفاع کند گفت: به طور کلی باید بیمه درمان زیر چتر وزارت بهداشت و درمان باشد. اما در پیشنهادی که در روز پنجشنبه در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه مطرح شد متأسفانه برخی از نمایندگان دفاعی نکردند.

رستمیان با اشاره به بحث تجمیع بیمه‌ها مطرح است اظهار کرد: این در حالی است که ساختار بیمه سلامت هنوز تشکیل نشده است و وزارت رفاه نیز موضوع را جدی نگرفته است. در واقع متأسفانه نظام بیمه‌ای ما ضعیف بوده و همه موارد را پوشش نمی‌دهد.

قرار بود از اعتباری که در بودجه در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد اولویت‌گذاری برای بیمه‌ها انجام شود و در واقع از طریق بیمه سلامت همه افراد بیمه شوند اما ...

وی خاطر نشان کرد: قرار بود از اعتباری که در بودجه در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد اولویت‌گذاری برای بیمه‌ها انجام شود و در واقع از طریق بیمه سلامت همه افراد بیمه شوند اما در بند مربوطه تکالیفی مشخص شده که ارتباطی با بیمه سلامت ندارد؛ مانند تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها.

رستمیان افزود: متأسفانه بیمه‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند و ما در لایحه بودجه قصد داشتیم با توجه به اینکه ماندگاری متخصصین در مناطق محروم کم شده است با در نظر گرفتن اعتبار مناسب برای وزارت بهداشت سهمی به این موضوع اختصاص یابد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه پیشنهاد اختصاص یک درصد ارزش افزوده به بیمه‌ها غیرکارشناسی بوده و جابجایی اعتبارات صورت گرفته است گفت: در حال حاضر مجددا در کمیسیون تلفیق به دنبال این هستیم که پیشنهاد بهتری ارائه کرده و با نظر کارشناسی سعی کنیم درصد بیشتری از اعتبارات به سمت بهداشت و درمان سوق یابد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل بهداشت و درمان بیمه نیست گفت: براساس اهداف برنامه پنجم توسعه قرار بود با اختصاص اعتبار مناسب آنها‌یی که بیمه نیستند بیمه شوند و با تخصیص منابع براساس وظایف بیمه‌ها، بودجه به گونه‌ای تقسیم شود که باعث کاهش مشکلات مردم شود.

رستمیان ابراز امیدواری کرد که با حمایت بودجه‌ای صحیح بتوان حمایت لازم را از وزارت بهداشت و درمان انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha