شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 105339

سلامت نیوز : ویتامین C فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد و کمک به پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی یکی از فواید اصلی این ویتامین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ تاکنون مطالعات گسترده‌ای در مورد فوائد مواد خوراکی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامت بدن انجام شده که در این بین تاثیر ویتامین C در پیشگیری و حتی درمان سرماخوردگی‌های معمولی‌، سرطان و بیماری‌های قلبی در بسیاری از بررسی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

هرچند این پرسش همچنان مطرح است که چگونه مصرف این ویتامین به سلامت بدن کمک می‌کند و چگونه از این حیث از سایر مواد خوراکی متمایز می‌شود.

در پاسخ به چگونگی تاثیرگذاری ویتامین C بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی موضوعات متفاوتی مطرح می‌شود زیرا متغیرهای بالقوه بسیاری در مطالعات مختلف شناسایی شده‌اند. هرچند شواهد حاکی از آن است که ویتامین C می‌تواند از عروق‌ بدن در مقابل آسیب‌ها حفاظت کند، روند سفت شدن عروق را کاهش دهد و انعطاف‌پذیری آنها را افزایش دهد. همچنین پزشکان معتقدند پایین بودن سطح ویتامین C در بدن احتمال ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

همچنین بررسی‌های بیشتر روی فوائد این ویتامین نشان می‌دهد که مصرف ویتامین C به هر دو صورت مکمل یا غذا در پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر است.

علاوه بر این به دلیل وجود ارتباط قوی بین مصرف این ویتامین و تاثیر آن بر سلامت بدن پزشکان معتقدند لازم است افراد نسبت به دریافت کافی ویتامین C در روز دقت کنند که مصرف میوه و سبزیجات تازه یکی از شیوه‌های تامین ویتامین C مورد نیاز بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha