یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 105354

سلامت نیوز : امروزه ظاهرا بسیاری از بیماری‌ها با کمک باکتری‌ها قابل درمان هستند به گونه‌ای که باکتری‌ها در درمان بسیاری از اختلالات و امراض از عفونت‌های اسهالی گرفته تا زخم‌های روده‌ای موثرند و این بار نیز بررسی‌ها نشان داده است که با کمک این موجودات ذره‌بینی حتی می‌توان پوست را پاکسازی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به طور معمول متخصصان پوست برای درمان آکنه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را توصیه‌ می‌کنند اما برخی از پزشکان در کنار این نوع داروها برای بیماران مصرف پروبیوتیک‌ها را نیز تجویز می‌کنند.

«ویتنی بوو» یکی از متخصصان پوست در نیویورک در این رابطه می‌گوید: مصرف توام این دو نوع دارو می‌تواند از عوارض جانبی آنتی‌بیوتیک‌ها بکاهد.

این پزشک معتقد است استرس، عصبانیت و مصرف مواد خوراکی حاوی مقادیر کمتر فیبر خوراکی روی سیستم گوارش تاثیر می‌گذارد که در نتیجه آن التهاب در این دستگاه افزایش می‌یابد. به همین دلیل می‌توان با مصرف مکمل‌های پروبیوتیک یا گنجاندن آنها در رژیم غذایی، محیط روده را سالم نگه داشت و با کاهش التهاب‌های روده‌ای در نهایت از ملتهب شدن پوست نیز جلوگیری کرد.

وجود رابطه بین روده و پوست کشف تازه‌ای نیست. در سال 1961 میلادی، نتایج یک بررسی نشان داد که تجویز پروبیوتیک‌ها به 300 فرد مبتلا به آکنه موجب شد تا این عارضه پوستی در آنها تا 80 درصد بهبود پیدا کنند اما در آن زمان توجه کافی به این یافته نشد.

مطالعات اخیر در روسیه و ایتالیا نشان می‌دهد پروبیوتیک‌ها به مبتلایان به آکنه کمک می‌کند که سریع‌ تر و بهتر درمان شوند.

همچنین در بررسی‌های جدید تاثیر استفاده از پروبیوتیک‌ها به شکل موضعی مورد آزمایش قرار گرفته است. این نوع پروبیوتیک‌ها پس از آن که روی پوست‌ قرار می‌گیرند همچون لایه‌ای محافظ از بروز آکنه و التهاب ناشی از باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha