اولویت‌های وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌های درمانی اعلام شد

سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت، اولویت‌های این وزارتخانه برای افزایش تعرفه‌های تشخیصی درمانی را اعلام کرد.

دکتر محمد حاجی‌ آقاجانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره تعرفه‌های تشخیصی - درمانی 93 گفت: مبنای اصلاح تعرفه‌های تشخیصی – درمانی، قیمت تمام شده خدمات است.

وی افزود: اتفاق خوبی که امسال افتاد آن است که در جلسه شورای عالی بیمه مبنای تعیین تعرفه‌ها، محاسبه قیمت تمام شده خدمات درمانی تصویب و مقرر شد کارگروه زیر مجموعه شورای عالی بیمه قیمت تمام شده خدمات درمانی را محاسبه کرده و در جلسه شورای عالی بیمه به تصویب برساند. خوشبختانه این کار انجام شده و کارگروه که از دستگاه‌های متعددی از جمله وزارت بهداشت، وزارت رفاه، سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان نظام پزشکی و برخی از سازمان‌های دیگر تشکیل شده است و این کارگروه مربوطه محاسبه قیمت تمام شده خدمات‌ درمانی را انجام داده و آماده است که در اولین جلسه شورای عالی بیمه، قیمت تمام شده خدمات را ارائه دهد.

آقاجانی تاکید کرد که هرچند افزایشی در منابع عمومی سازمان بیمه سلامت ایرانیان در بودجه 93 اتفاق افتاده است اما فاصله بین نیازهای سازمان بیمه سلامت با منابع تخصیص یافته همچنان زیاد است و بنابراین انتظار آن نیست که تمامی قیمت‌های تمام شده به عنوان تعرفه تصویب شود اما امیدواری‌مان آن است که این فاصله امسال کاهش یابد.

وی درباره اولویت وزارت بهداشت برای واقعی شدن تعرفه‌های درمانی در بخش دولتی، گفت: اولویت ما در درجه نخست بحث هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی است و پس از آن ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در بیمارستان‌های دولتی است. این امر می‌تواند به کنترل بازار نیز منجر شود، پرداختی از جیب مردم را کاهش و رضایتمندی آنها را افزایش دهد. همچنین انگیزه پزشکان را نیز جهت ارائه خدمات کیفی‌تر افزایش می دهد و همین امر منجر به آن خواهد شد که با تقویت و بهبود کیفیت خدمات دولتی، بازاری رقابتی مناسب را در ارائه خدمات درمانی ایجاد کنیم. به این ترتیب مردم در مراجعه به بیمارستان های دولتی و خصوصی حق انتخاب داشته باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: ما معتقدیم این امر مهم‌ترین گام برای کنترل بازار و حذف پول زیرمیزی است. ما انتظار داریم با واقعی شدن تعرفه‌های خدمات درمانی و تزریق منابع به بیمارستان‌های دولتی و مدیریت صحیح در این بیمارستان‌ها شاهد ارتقای کیفیت باشیم.

وی همچنین گفت: تعرفه‌های بخش خصوصی نیز در کارگروه زیر مجموعه شورای عالی بیمه مورد بررسی قرار گرفته و امیدوارم در جلسه شورای عالی بیمه تصویب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha