یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 105376

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه بلندمدت در آمریکا نشان می‌دهد داشتن فشارخون بالا در دوران جوانی می‌تواند خطر انسداد عروق قلب را در سنین میانسالی افزایش دهد. در این مطالعه که بر روی حدود 4700 داوطلب انجام گرفت مشخص شد حتی مرحله «پیش‌فشارخون» در دوران جوانی با افزایش خطر کلسیم‌سازی در رگ‌های قلبی در 25 سال آینده ارتباط دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ کارشناسان اظهار کردند یافته‌های اخیر حاوی این پیام به افراد جوان است که نسبت به فشار خونشان و تغییر سبک زندگی خود آگاه باشند. «نورینا آلن»، محقق ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه فینبرگ در شیکاگو گفت: آنچه افراد در دوران جوانی انجام می‌دهند مهم است و نباید توجه به میزان فشارخون را تا سنین میانسالی به تعویق انداخت. آلن همچنین اظهار داشت: در افراد جوانی که میزان فشار خونشان به میزان خفیفی بالاست یا به اصطلاح در مرحله «پیش‌فشارخون» هستند می‌توان با تغییر در سبک زندگی سلامت خود را حفظ کنند.

تغییر در رژیم غذایی از قبیل کم کردن میزان مواد خوراکی فراوری شده شور و مصرف میوه و سبزیجات نکات کلیدی به حساب می‌آید. همچنین داشتن فعالیت‌های ورزشی کافی و کاهش وزن در افراد چاق در پایین آوردن فشار خون موثر است. به گزارش هلث دی‌نیوز،‌ داشتن خواب کافی و باکیفیت در طول شب که معمولا بین شش تا هشت ساعت است به داشتن فشارخون طبیعی کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha