برای اولین بار در كشور دوره فلوشیپ حنجره همراه با درمانگاه تخصصی بیماری‌های حنجره در بیمارستان حضرت رسول اكرم راه اندازی شد.

دكتر فرزاد ایزدی فوق تخصص حنجره و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت با ایجاد رشته فوق تخصصی حنجره و دایر شدن درمانگاه فوق تخصصی حنجره در این مركز انجام اعمال ترمیمی حنجره به ویژه تنگی‌های حنجره ناشی از تصادفات و اعمال جراحی متعدد امكان پذیر می‌شود.
وی با بیان اینكه رشته فوق تخصصی حنجره از امسال برای اولین بار در كشور راه اندازی شده است افزود این دوره تخصصی بصورت یكساله است كه بطور سالانه یك نفر مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
دكتر ایزدی در خصوص ضرورت ایجاد این رشته گفت هم اكنون در كشور به علت تصادفات و ضربه‌ها و صدمات وارده به حنجره مصدومین دچار تنگی راه هوایی می شوند كه درمان آنها نیازمند انجام اقداماتی فوق تخصصی است، به همین منظور نسبت به راه اندزی دوره فوق تخصصی و درمانگاه حنجره در كشور اقدام شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت انجام اعمال جراحی مربوط به تنگی‌های راه هوایی نیازمند تبحر و تجربه بالایی است و هم اكنون بیمارانی كه نیازمند دریافت خدمات تخصصی حنجره هستند از سراسر كشور به بیمارستان حضرت رسول اكرم مراجعه می‌كنند و به همین خاطر این بیمارستان متولی راه اندازی رشته فوق تخصصی حنجره شده است.
وی افزود از دیگر اهداف راه اندازی این رشته این است كه با دانش آموخته شدن افراد مورد پذیرش و آغاز فعالیت آنها در تمام نقاط كشور متخصصان این رشته در استان‌های مختلف مشغول به فعالیت شوند تا بیماران مجبور نشوند از راه‌های دور به تهران مراجعه كنند.
فوق تخصص حنجره در خصوص انواع مختلف بیماری‌های حنجره گفت بیشترین مشكلات ایجاد شده در حنجره صدمات وارده به حنجره به دنبال تصادفات است كه بسیاری از بیماران بر اثر همین تصادفات به كما می‌روند و به لوله‌گذاری در سیستم راه هوایی تنفسی نیاز پیدا می‌كنند .
دكتر ایزدی اضافه كرد لوله‌گذاری و ایجاد تنگی‌های راه هوایی منجر به بروز مشكلاتی در حنجره بیمار می‌شود كه به درمان‌های سخت نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • roya ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    15 2
    با سلام إقاى دكتر برادر من در يك سانحه حنجره و مري اش به شدت آسيب ديد و در حال حاضر از تراكت استفاده ميكنه ولى يكسالى است كه دچار تنگى نفس ميشود و تا كنون دو بار اقدام به عمل جراحى نموده كه بنا به گفته پزشكان معالجش نتوانسته اند مشكلش را بر طرف كنند و دكتر عزيزالله عباسى فوق تخصص جراحى ريه را جهت جراحى باز معرفى كرده حال با توجه به اينكه برادرم مشكل حنجره و تنگى نفس دارند پيشنهاد شما چه ميباشد لطفاً راهنمايى كنيد. ضمناً ما ساكن شيراز هستيم و عمل برادرم در شيراز صورت گرفته با سپاس
  • azad ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    20 0
    باسلام خدمت جناب دکتر ایزدی من هروقت داد میزنم گلوم خلط ترشح میکنه وتاچند روز دچارگرفتگی صدا میشم والان دوهفته هست صدام گرفته دکتر میگه بعلت ترشح تارهای صوتی ورم کرده هرچه دارو خوردم وجوشانده میخورم صدام خوب نمیشه بنظرتان چکار کنم؟باتشکر
  • hamid ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    0 0
    سلام اقای دکتر من خانمی 47ساله هستم که مدتی است وقتی داد میزنم صدام خش دار میشه ومیگیره به چه علت این اتفاق میافته وچه کار باید بکنم چند ساعتی صدام میگیره وبعد به مرور بهتر میشه
  • ali ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    0 0
    اقای دکتر اگه میشه ادرس درمانگاهتان را بفرسید تا ما برای عمل تشریف بیاریم
  • محمد عبادی ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    10 0
    دوستان کسی برا فلج تار صوتی عمل شده بگه از تجربیاتش ماهم استفاده کنیم. مممنون میشم. منظور من بیشتر کسایی هستن که عمل باز قلب انجام دادن و فلج شده تار صوتی شون