یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 105384

بازگشت آلودگی هوا سه روز پس از برف

سلامت نیوز : سه روز پس از پایان بارش برف، آلودگی هوا به تهران و چند شهر بزرگ و صنعتی برگشته است.چهارشنبه شب هفته گذشته بارش برف در بسیاری از نقاط ایران تمام شد. اما آلودگی هوا به شهرهای بزرگ و صنعتی برگشت. جمعه هوای تهران در شرایط ناسالم بود؛ ۱۲۸. دیروز اما به آستانه هشدار رسید. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده شاخص ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون روی عدد ۱۴۱ قرار گرفته است، یعنی ناسالم؛ تنها ۹ واحد فاصله با هشدار که عدد ۱۵۰ است. در شهرری البته آلودگی هوا شدیدتر است و شاخص روی عدد ۱۶۱ ایستاده.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ ضمن اینکه هوای هیچ یک از مناطق تهران در شرایط سالم نیست.در عین حال اعلام شد هوای اراک هم شرایط خوبی ندارد. به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی، میزان غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در هوای اراک به شش برابر حد مجاز رسید؛ ۲۱۸. البته افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی در این روزها قابل انتظار است؛ تشدید هوای سرد، مصرف گاز خانگی را بالا می‌برد و به موازات، نیروگاه‌های حرارتی، مجبور به استفاده از مازوت می‌شوند. همان اتفاقی که در اراک افتاده است.

بازگشت آلودگی هوا در تهران هم البته علاوه بر مصرف بالای گاز خانگی، افزایش تردد در دو روز پایان هفته گذشته هم بود؛ ترافیک در تهران در پنجشنبه و جمعه بیش از روزهای دیگر هفته‌های مشابه بود. در همین حال مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود موج بارشی جدید از سمت جنوب کشور خبر داده است.احد وظیفه افزوده است: با ورود این موج بارشی از بعدازظهر شنبه استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان بارانی خواهند شد و در روز یکشنبه نیز در جنوب استان فارس، برخی مناطق استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان شاهد باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.به گفته او همچنین با ورود این سامانه بارشی در مناطق سردسیر کشور بارش برف رخ خواهد داد اما سایر مناطق کشور تا روز دوشنبه آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت و همچنین افزایش تدریجی دما در سراسر کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرده است:‌ از بعدازظهر روز سه‌شنبه با گذر یک موج بارشی از نیمه شمالی کشور در شمال غرب و سواحل دریای خزر و به تدریج در ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.وظیفه افزوده است: همچنین تا روز سه‌شنبه برای شهرهای صنعتی پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود.به گزارش ایسنا وی درباره وضعیت جوی استان تهران نیز اظهار کرده است: تهران طی روزهای آینده آسمانی صاف و در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha