اصلاح جابجایی اعتبار 3000میلیاردی بهداشت به بیمه‌ها/ ورود معاونت راهبردی ریاست جمهوری به موضوع

سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص جابجایی 3 هزار میلیاردی از اعتبارات وزارت بهداشت به بیمه گفت: جابجایی اعتبار 3000میلیاردی بهداشت به بیمه‌ها اصلاح می شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: موضوع جابجایی 3 هزار میلیاردی از اعتبارات وزارت بهداشت به بیمه مجددا در اختیار معاونت راهبردی قرار گرفته و این موضوع بازنگری می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق در این مورد تجدید نظر می کند، تصریح کرد: هم اکنون در کمیسیون تلفیق به دنبال این هستیم که موضوع جابجایی اعتبارات وزارت بهداشت به بیمه های درمانی بررسی شود و اعتبارات وزارت بهداشت بازنگری شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته به حوزه بهداشت و درمان نامناسب است، ادامه داد: قرار بود از اعتباری که در بودجه در اختیار وزارت بهداشت قرار می ‌گیرد اولویت ‌گذاری برای بیمه ‌ها انجام شود، اما اینگونه نشده است.

نایب رئیس کمیسیون بداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در واقع باید گفت که پیشنهاد اختصاص یک درصد ارزش افزوده به بیمه‌ های درمانی غیر کارشناسی است و این امر منجر به جابجایی اعتبارات شده است.

رستمیان با تأکید بر اینکه حمایت از حوزه سلامت و بهداشت باید از اولویت های دولت قرار گیرد، گفت: در سال‌ های گذشته سهمی که بهداشت از مجموع بودجه عمومی سلامت دریافت می‌ کرد، بسیار کم بود که امسال در بودجه 93 قرار شد تا برای جبران این موضوع از ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده استفاده شود که طبق اعلام رئیس مجلس سه هزار میلیارد تومان را از محل مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت تخصیص پیدا کند.

وی تأکید کرد: حل مشکلات حوزه سلامت نیازمند تزریق اعتبارات مناسب خواهد بود.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه 17 بهمن ماه امسال، تصویب کردند که 100 درصد از منابع دریافتی از افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در اختیار سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار گیرد تا نسبت به پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای 20 هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری در چارچوب نظام ارجاع اقدام کنند و بعد از تحقق هدف فوق نسبت به تامین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، مصارف هیات امنای ارزی و ارتقای نرخ بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha