نابودی جنگل‌های شمال کشور با دفع غیربهداشتی زباله/ بیمارستان‌های شمال کشور دستگاه زباله سوز ندارند

سلامت نیوز : نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس درخصوص امحای زباله های بیمارستانی در شمال کشور گفت: زباله های بیمارستانی جزو زباله های خطرناک به شمار می رود که بیمارستان ها باید به دستگاه بی خطرسازی زباله مجهز باشند اما متاسفانه بیمارستان های استان مازندران دستگاه زباله سوز ندارند.

قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه متاسفانه وضعیت زباله و امحای آن در منطقه شمال کشور به ویژه در استان مازندران بسیار در فضای بدی قرار دارد، اظهار داشت: در واقع خود ما نابودی جنگل ها و طبیعت زیبای منطقه را به واسطه زباله ها رقم می زنیم و جنگل ها را از بین می بریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شمال کشور تنها متعلق به ایران نیست، افزود: شمال کشور به همه مردم جهان تعلق دارد، این استان تنها برای 3 میلیون نفر ساکن در این منطقه نیست همانطور که می بینید در همه ایام تعطیلات چه میزان مسافر به این استان سفر می کند. در ایام تعطیلات نوروز امسال 24 میلیون نفر وارد استان شدند که این نشان می دهد با آمدن این تعداد جمعیت، زباله نیز وارد این منطقه می شود.
امحای زباله در شمال کشور بودجه ندارد
وی در ادامه با تأکید بر اینکه دفع زباله ها باید مدیریت شود، تصریح کرد: بودجه ای برای امحای زباله ها در نظر گرفته نشده است و نتیجه این می شود که ما با دست خود فضای نابودی جنگل های شمال را فراهم می کنیم.
احمدی لاشکی با اشاره به نقش مردم در تولید زباله افزود: در واقع مهم ترین نقش در تولید زباله متعلق به خود ما است که در این راستا آموزش و فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبدا نقش مهمی دارد اما در عین حال این دلیل نمی شود که دفع زباله به صورت غیربهداشتی انجام شود.
تجهیزات نیروگاه زباله سوز استان مازندران؛ به زودی وارد کشور می‌شود
وی همچنین با اشاره به ساخت نیروگاه زباله سوز در برخی نقاط استان مازندران گفت: چند سالی است که بحث نیروگاه زباله سوز برای دو نقطه شرقی و غربی استان که همان ساری و نوشهر است، مطرح شده و قرار است تجهیزاتی برای این نیروگاه ها خریداری شود که به زودی این تجهیزات از کشور چین وارد خواهد شد.
این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که بر سر راه نیروگاه زباله سوز وجود دارد این است که ساختمان این نیروگاه ها تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. از طرفی سختمان نیروگاه ساری عقب ماندگی هایی دارد که نشان می دهد که راه اندازی آن با تاخیر انجام شود.
نیاز نیروگاه زباله سوز نوشهر به یک میلیارد اعتبار
نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس خاطرنشان کرد: نیروگاه زباله سوز نوشهر یک میلیارد بودجه نیاز دارد که در صورت تامین اعتبار مشکلات منطقه برطرف می شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین نشستی با معصومه ابتکار نیز داشتیم که هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.
احمدی در پایان با اشاره به امحای زباله های بیمارستانی نیز گفت: زباله های بیمارستانی جزو زباله های خطرناک به شمار می رود که بیمارستان ها باید به دستگاه بی خطرسازی زباله مجهز باشند اما متاسفانه بیمارستان های استان مازندران دستگاه زباله سوز ندارند و زباله در این منطقه به شگرد سنتی امحا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha