سلامت نیوز : معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات درمانی در حوزه ناباروری، اظهار کرد: وضعیت سطح خدمات ناباروری در کشور تقریبا در حد کشورهای توسعه یافته است و تمام اقدامات و کارهایی که در دنیا انجام می‌شود، می‌توان گفت که کشور ایران نه تنها از آنها عقب نیست، بلکه در سطح کشورهای توسعه یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر ضیایی در حاشیه افتتاحیه بخش نازایی بیمارستان مهدیه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مراجعه‌کنندگان برای درمان بخش ناباروری در ایران زیاد است، گفت: از کشورهای منطقه نیز به منظور درمان به بسیاری از مراکز درمانی ایران مراجعه می‌کنند و نوعی توریست درمانی در مراکز ناباروری ایران به وجود آمده است و این مسئله نشان‌دهنده سطح بالای خدمات و همچنین قیمت پایین این خدمات در کشور ما است.

وی با اشاره به قیمت خدمات ناباروری، اظهار کرد: کشور ایران با کشورهای منطقه و دیگر کشورها در این زمینه در حال رقابت است و این مسئله یک مزیت برای ایران محسوب می‌شود. اما باید در نظر گرفت که در ارتباط با کل هزینه تمام شده خدمات ناباروری، این مسئله برای مردم ما گران است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، خدمات ناباروری را ذاتا گران دانست و افزود: همه جای دنیا این گرانی برای خدمات ناباروری وجود دارد؛ خصوصا با توجه به قدرت خرید مردم و اینکه میزان مبالغ خدمات ناباروری برای مردم محروم بیشتر است، باید خدماتی را برای آنها در نظر بگیریم.

ضیایی تصریح کرد: قصد داریم سال آینده بخشی از این خدمات ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و امیدواریم در این زمینه بتوانیم با توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور، موفقیت‌های خوبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بودجه خاصی برای این کار در وزارت بهداشت در نظر گرفته نشده است، گفت: به همین منظور قصد داریم داروها را تحت پوشش بیمه و همچنین برای خدمات، تعرفه‌ای در نظر بگیریم تا بتوانیم قیمت تمام شده را برای متقاضیان در نظر بگیریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر تمام اقدامات معمول درمانی در ایران انجام می‌شود و بعد از اقدامات تحقیقاتی پیشرفته‌تری در گوشه کنار دنیا در حال بررسی است که البته باید گفت کشور ایران در زمینه تولید دانش و تحقیقات در این زمینه وضعیت خوبی را دارد و می‌توان نوید داد که در چند سال آینده وضعیت درمان ناباروری چه در دنیا و چه در کشور ایران توسعه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha