سلامت نیوز : یک دکترای تغذیه با اشاره به شیوع افسردگی در فصل سرما گفت: مصرف مواد غذایی سرشار از میوه، سبزی و ماهی باعث حفاظت بدن در برابر بیماری و پیشگیری از افسردگی می‌شود.

دکتر مینو فروزانی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه استفاده از جیره‌ غذایی ضعیف سبب تأثیرپذیری انسان در برابر افسردگی می‌شود، گفت: افرادی که از تنقلات خوراکی استفاده می‌کنند مثل خوراکی‌هایی که دارای مقدار زیادی گوشت پردازش شده است، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مصرف کنندگان شکلات، دسرهای شیرین، غذای سرخ‌ شده، غلات سبوس‌ گرفته (انواع نان‌های باگت) و لبنیات پرچرب می‌تواند موجب بروز نشانه‌های افسردگی ‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت رژیم غذایی مناسب در پیشگیری از افسردگی گفت: افرادی‌ که در برنامه هفتگی غذایی جیره‌ ‌غذایی سرشار از میوه، سبزی و ماهی مصرف می‌کنند کمتر به افسردگی مبتلا می‌شوند.

این دکترای تغذیه خاطرنشان کرد: استفاده از جیره‌ غذایی سالم موجب حفاظت بدن در‌ برابر ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود.

فروزانی گفت: افراد مصرف ‌کننده‌ جیره‌ ‌غذایی مدیترانه‌ای که شامل میوه، سبزی، ماهی و مصرف محدود گوشت و فرآورده‌های لبنی هستند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر قرار دارند.

وی در پایان یادآور شد: افرادی که به حفظ سلامتی خود اهمیت می‌دهند، بهتر است مصرف مواد غذایی تازه و سالم را جایگزین غذاهای کم ارزش و شکم پرکن کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha