یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 105409

سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه کفش‌های لاغری توجیه علمی ندارد، خواستار برخورد جدی متولیان سلامت با تبلیغ این کالاها شد.

علی اشرف رشیدی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه کفش‌های لاغری توجیه علمی ندارند، گفت: در چاقی و لاغری دریافت انرژی عامل تعیین کننده است و تبلیغاتی که در مورد کفش‌ها، گوشواره‌ها و کمربندهای لاغری می‌شود، واقعیت ندارند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه شاید بتوان این توجیه را برای کفش‌های لاغری پذیرفت که به علت راحت بودن پیاده روی را برای فرد آسان‌تر می‌کند و این مسئله می‌تواند در لاغر شدن فرد اثرگذار باشد، گفت: در غیر این صورت توجیه دیگری برای لاغری توسط کفش یا هر چیز دیگری پذیرفته شده نیست.

رشیدی در ادامه خواستار برخورد جدی متولیان سلامت با تبلیغات کالاهایی شد که وجهه علمی ندارند.

وی بهترین راهکار برای دستیابی به وزن متعادل را اصلاح شیوه زندگی دانست و گفت: استفاده بیش از حد از غذاهای فست فودی، تنقلات، شیرینی جات در کنار کم تحرکی و بی تحرکی زمینه‌های بروز چاقی در جامعه را بوجود آورده است.

این کارشناس تغذیه راه برخورداری از یک وزن مطلوب را کاهش حساب شده دریافت انرژی دانست و گفت: استفاده از یک رژیم غذایی متناسب با شرایط جسمی و سنی در کنار فعالیت بدنی مناسب می تواند زمینه‌های تعادل وزن را در افراد بوجود آورد.

به گفته وی، رژیم غذایی مناسب رژیمی است که در آن همه گروه‌های غذایی وجود داشته باشند و زیر نظر کارشناسان تغذیه و با توجه به شرایط جسمی، سنی، وضعیت اقتصادی، بیماری‌ها و... فرد تنظیم شده باشد.

این کارشناس تغذیه از چاقی به عنوان بزرگترین معضل بهداشتی دنیا یاد کرد و گفت: در کشور ما نیز چاقی به یک معضل تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha